Webhallen

84 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7 för Webhallen kommer från 84 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Webhallen:

OmdömesStälle (9)
TrustPilot (75)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Webhallen har en otydlig kommunikation kring leveranstider och lagerstatus, vilket kan leda till förvirring och missförstånd för kunderna. Dålig service när det kommer till att svara på mejl och bristande kommunikation efter beställning är också problematiskt. Å andra sidan erbjuder Webhallen ett brett utbud av betalningsalternativ och möjligheten att hämta produkter i butik istället för att vänta på leverans, vilket kan vara bekvämt för vissa kunder. Sammantaget, Webhallens innovativa och framåtgående inställning samt tillförlitlighet i att fixa problem snabbt och enkelt genom chatt står i kontrast till de kommunikationsbrister som upplevs av vissa kunder. (67%)

“Felinformation från personalen”

“Lång väntetid för service”

“Verkligen dålig service och verkstad. Att behöva vänta 4 veckor för att få en halvreparerad artikel i total tystnad medan man letar efter status är verkligen dålig service.”

“Ännu värre är när man skickar tillbaka artikeln för reparation med löfte om prioritering och att det borde ta cirka 3 veckor. Väntar 4 veckor igen och söker status, men möts ännu en gång av total tystnad och människor inom webhallens service som bara säger "Det tar 2-4 veckor att lösa".”

“Leveransdatum kunde inte bekräftas”

“Pengar drogs men inget köp bekräftades”

“Ingen sympati eller lösning ges”

“Intern utredning innan beslut tas”

“Dåligt uppföljande av order och bemötande av kundtjänst”

“Ingen intern leverans från butik till centrallager utan manuell ordning”

👍 28   👎 76

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Constantin Opris - 1 september 2021Trustpilot 🔗

  • Långa väntetider
  • Felinformation från personalen
  • Usel service
  • Kylfläkten började låta
  • Lång väntetid för service
  • Ska reklamera köpet
  • Klarar inte tenta utan bärbar dator
  • Skickade akut bärbara datorn för skolan
  • Begärde återbetalning och ny fläkt
  • Anmält till konsumentverket
  • Sista köpet

Fabian - 10 juli 2021

  • Verkligen dålig service och verkstad. Att behöva vänta 4 veckor för att få en halvreparerad artikel i total tystnad medan man letar efter status är verkligen dålig service.
  • Ännu värre är när man skickar tillbaka artikeln för reparation med löfte om prioritering och att det borde ta cirka 3 veckor. Väntar 4 veckor igen och söker status, men möts ännu en gång av total tystnad och människor inom webhallens service som bara säger "Det tar 2-4 veckor att lösa".
  • Jag har nu varit tvungen att vänta totalt 8 veckor för min garanti på en artikel som kostade mig över 10 000 kr. Webhallen är för närvarande den dyraste kedjan för elektronik och dess verkstad är inkompetent! Handla inte här. Det finns andra butiker med bättre priser, urval och service.

Jonas - 9 juli 2021

  • Leveransdatum kunde inte bekräftas
  • Hemsidan kraschade efter betalning
  • Kundtjänst var otrevlig och dryg
  • Pengar drogs men inget köp bekräftades

Adam - 1 juni 2021

  • Förpackningen var tom
  • Ingen sympati eller lösning ges
  • Intern utredning innan beslut tas

Daniel Erneholm - 19 februari 2021

  • Dåligt uppföljande av order och bemötande av kundtjänst
  • Produkten fanns ej på webblager men i butik
  • Ingen intern leverans från butik till centrallager utan manuell ordning
  • Kunder får ej reda på leveransdatum förrän produkten kommer från leverantör
  • Kunden står utan betald produkt pga problem i beställningsprocessen

Linda b - 21 december 2020Trustpilot 🔗

  • Problem med leverans och kommunikation
  • Inkonsekvent information om beställningen
  • Brister i kundtjänst
  • Otydlig returneringspolicy

Magnus - 26 november 2020

  • Värdelös support, översittarfasoner och ohumant bemötande
  • Skit!!!!

Peter - 11 november 2020

  • Oseriösa gällande förbokningar
  • Oseriöst! Skämt om hur ni hanterar förbokningar.
  • Se o lär av andra butiker.

Jill Petersson - 8 oktober 2020

  • Försökte lura mig på 2199:-
  • Fel på skärmen, halva skärmen flimmrade och var gulaktig
  • Många påtryckningar om fraktsedel för retur
  • Ett mail om att jag orsakt skador på tvn trots fel vid leverans
  • Fick rätt efter mycket frustration
  • Ingen öppen återbetalningspolicy utan kämpig process

Erik - 30 september 2020

  • sämsta köpupplevelsen i mitt liv
  • fabriksfel på den köpta laptoppen
  • inkompetenta verkstaden som misslyckats tre gånger att reparera samma fel
  • Webhallen vägrar att ge pengarna tillbaka
  • Webhallen hänvisar till att felet nu är mitt
  • problem med säkerhet och fungerande produkt
  • clowner som jobbar hos Webhallen
  • skurkverksamhet

Kund - 16 januari 2020Trustpilot 🔗

  • Garantin för reparation av datorn gäller inte längre
  • Måste betala för reparationen som jag blev lovad gratis, eller betala för att få tillbaka den defekta produkten
  • Verkstaden hotar att slänga den defekta produkten om jag inte betalar
  • Vackra löften som visade sig vara bluff

Daniel - 17 augusti 2018Trustpilot 🔗

  • Obehaglig personal
  • Värdelös service
  • Ohygienisk personal
  • Dåligt klädd personal
  • Illaluktande personal
  • Opofessionellt
  • Bedrövligt
  • Undvik

Christian - 2 juli 2018Trustpilot 🔗

  • Otroligt oseriöst
  • Ångrar djupt mitt köp
  • Nästa gång blir det Elgiganten eller MediaMarkt

Love - 28 december 2017Trustpilot 🔗

  • Bristande returpolicy, Otydlig information vid köp
  • Obekväma produkter, Felaktiga byten
  • Höga priser, Otydlig information vid köp
  • Dålig kundservice, Felaktiga byten

Anders - 27 mars 2017Trustpilot 🔗

  • Lång reparationstid
  • Bristande kommunikation
  • Ingen information om när reparationen blir klar
  • Oklar ansvar och ledning

Richard - 25 januari 2017Trustpilot 🔗

  • Bonusprogram för lojala kunder
  • Ledande när det gäller att pressa priser
  • Beställer och hämtar varan från butik utan extra fraktkostnad
  • Utmärkt kundbemötande i Malmö
  • För få tillgängliga varor

Admin - 21 december 2016Trustpilot 🔗

  • svarar inte på frågor!

Calle Sjöberg - 25 juli 2016Trustpilot 🔗

  • Dålig garant/service
  • Långsamt svar
  • Krånglig hantering av garantifall
  • Överpris

Fredrik - 21 oktober 2014Trustpilot 🔗

  • pålitlig och bra
  • ibland långsam kundservice via e-post
  • Boka online och hämta i butik fungerar utmärkt!

Pontus Evnert - 26 juli 2014Trustpilot 🔗

  • Stort utbud av produkter och konkurrenskraftiga priser
  • Medlemsförmåner och lojalitetsprogram
  • Snabbt och bra svar via E-post
  • Förtjänlig support och enkel att göra ändringar i beställning

Maria - 27 november 2012Trustpilot 🔗

  • Bedrövlig service
  • Dator fungerade inte från början
  • Lång väntetid utan information
  • Ingen ansvarstagande från företaget
  • Försening utan ursäkt eller kompensation

Sara - 5 maj 2012Trustpilot 🔗

  • perfekt

Johannes - 27 april 2012Trustpilot 🔗

  • lång reparationstid
  • ingen ersättning
  • inget svar på mail
  • behövde köpa ny dator

Jonas - 24 april 2012Trustpilot 🔗

  • Bra personal och kunnig

Karin - 12 april 2012Trustpilot 🔗

  • Har aldrig varit missnöjd

Boxie Brown - 12 april 2012Trustpilot 🔗

  • sämre egenskaper på produkt
  • saknad produkt i paketet
  • ingen uppföljning på saknad produkt
  • ingen åtgärd trots tre månader gått
  • dålig kommunikation om efterlevnaden av order
  • erbjudande om ersättningsprodukt
  • sent svar från kundtjänst
  • bristfällig information om försening
  • ingen ersättning trots fel från företaget

Monica Abrahamsson - 29 mars 2012Trustpilot 🔗

  • Bra uppföljning och kommunikation av Anton angående mitt serviceproblem med en inlämnad dator
  • Mötte otrevlig personal på kundtjänst och i butiken i Uppsala
  • Totalt sett påverkades tillfredsställelsen av den otrevliga personalen som möttes

Artur - 15 februari 2012Trustpilot 🔗

  • bra priser och leveranstid
  • bra produkter
  • alla viktiga betalningsmetoder

Khalil - 9 januari 2012Trustpilot 🔗

  • Bra på allt

Ed Sviken - 11 december 2011Trustpilot 🔗

  • Tydligt sortiment och navigering på hemsidan
  • Bra kundservice
  • Snabb och smidig problemåtgärd

hoti - 9 december 2011Trustpilot 🔗

  • Kunnig personal, snabb leverans och bra produktinformation

Johan Sjögren - 28 november 2011Trustpilot 🔗

  • Tydlig sida, bra och korrekt information

Mol - 8 november 2011Trustpilot 🔗

  • Mångsidigt sortiment

Christer Mortensen - 7 november 2011Trustpilot 🔗

  • Enkel hemsida och mycket enkel att förstå
  • Snabb leverans och enkel transportlösning
  • Mycket bra betyg från mig

Carl - 26 oktober 2011Trustpilot 🔗

  • Snabbt och enkelt.
  • Inget fraktpris och priserna är i stort sett desamma som överallt annat med fördelen att jag inte behöver vänta 1-2 dagar extra för leverans.

Jan - 27 september 2011Trustpilot 🔗

  • Bra sortiment

msv - 17 september 2011Trustpilot 🔗

  • Smidigt och aldrig nåt strul

Björn Åkesson - 11 augusti 2011Trustpilot 🔗

  • Supersnabba, superbilliga och otroligt stort utbud
  • Snabba leveranser
  • Bra service och trygghet
  • Integrerad kassa med banken

Ronnie - 12 juni 2011Trustpilot 🔗

  • strulig firma som inte bryr sig om garantikunder
  • inte rekommendera ens till min värsta ovän
  • garantiärenden tar över 20 dagar att lösa
  • får tillbaka datorn med fel och nytt fel
  • wi-fi fungerade inte och ännu längre tid för reparation
  • kundtjänst svarar inte efter lång väntetid i telefonkö

Pascal Blomquist - 29 november 2010Trustpilot 🔗

  • Utmärkt Service, bra priser.
  • Väldigt bra utbud, webhallen har allt.
  • Priserna är svåra att slå, medlemsförmåner.
  • Snabbt och smidigt.

Anders - 10 april 2010Trustpilot 🔗

  • Bra men inte alltid billigast
  • Ricktigt bra med mycket av allt.
  • Bra leveranser och väldigt lite att klaga på.
  • Kan dock inte säga något om support eller klagomåls del... Aldrig behövt besvära dem med något.