Toluna

54 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.4 för Toluna kommer från 54 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Toluna:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (52)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Toluna är ett företag som erbjuder en produkt med en bra produktutbud och dagliga undersökningar, men vissa användare tycker att det är tidskrävande och har problem med undersökningar (30%). Leveransen är snabb och av bra kvalitet, men det kräver mycket arbete för lite belöning (40%). Kundservicen får blandade betyg, med vissa upplever problem och brist på belöningar för trogna medlemmar (25%). Kommunikationen är tydlig, men belöningarna anses inte stå i proportion till arbetet som krävs (50%). Webbsidan är användarvänlig med aktivt community, men har vissa problem med inloggning och långsam poängsamlingshastighet (70%). Returpolicyn är flexibel för vissa användare, medan andra upplever problem och svårigheter (50%). Sammanfattningsvis har Toluna en del styrkor som deras webbplats och kommunikation, men det finns också utrymme för förbättringar i produkten och kundservicen.

Produkt

“bra produktkvalitet”

“Bra produktsortiment”

“intressant”

“intressant”

“Bra produktkvalitet”

“helt ok”

“Lust att betala ut intjänade pengar”

“Genial”

“Simple y rapida”

“Bristande fokus i användarupplevelsen”

“Bra funktionalitet”

“facil de usar”

“inte fler rekommenderade undersökningar”

“inte möjligt att komma in på vissa undersökningar”

“bortkastad tid med knäppgökar”

“Slöseri med tid”

“Utebliven belöning”

“Lång tid att lösa in poäng”

“Måste slösa tid på att byta nya poäng”

“stänger av mitt konto”

“tjuvar alla mina pengar”

“Slösar tid på undersökningar”

“Otillräcklig utbetalning av poäng”

“Får utskick för undersökningar trots problem med hemsidan”

“Känns meningslöst att få utskick om jag inte kan logga in”

“De letar efter en annan profil”

“Får hela tiden göra 'halva undersökningar'”

“Avbryts och då har man gjort allt gratis”

“Kan inte lösa in poäng mot belöningar”

“Välj annat företag”

“Få undersökningar med låg ersättning”

“Förlorade fördelar som poäng för inlägg”

“Bättre avkastning på andra sidor”

“Uselt system”

“Värdelös panel som borde förbjudas att verka i Sverige”

“Världen sämsta panel o skitdålig kundtjänst”

“Undersökning värdelös”

“Många undersökningar fungerar inte”

“Försöker tjäna pengar på att hoppas att man gör en undersökning som de kan tjäna pengar på men du inte får något för”

“Företag med bluff utan dess like”

“Manipulativ och tidskrävande”

“Använder medlemsinformation osäkert”

“Säljer medlemsdata till andra företag”

“Utnyttjar avdankade kändisar för reklam”

“Många frågor innan uteslutning från undersökning”

“Utkastad från undersökningar”

“Lurar dig att svara på enkäter”

“Inte värt att lägga tid på”

“Långa och osakliga enkäter”

“Lågt betalda undersökningar”

“Ökat poängkrav för utbetalning”

“Får inte längre 200 poäng för ej slutförd undersökning, endast med i ett lotteri som antagligen är bluff”

“Man blir ofta utkastad ur undersökningar man sitter med länge”

“Företaget verkar vara en bluff”

“Tar sjukt lång tid att få poäng”

“500 kr på kontot”

“Sökte en annan profil”

“Erfarenhet av att köra bil dagligen”

“Tar lång tid att samla poäng”

“Undersökningar går inte att slutföra”

“undersökningar, community-känsla, tävlingar, belöningar”

“Toluna lockar med frestelser men ger ingenting till användarna”

“Redan gjorda undersökningar”

“Känns som ett stort skämtföretag”

“Ger inte fri ingame valuta som påstås”

“Krävs fruktansvärt mycket poäng för att få ut något vettigt”

“Blåst på minst 4 undersökningar som inte har registrerats hos Toluna”

“2 undersökningar har jag blivit utkastad utan anledning och utan poäng”

“Få poäng för belöning kräver mycket arbete”

“Begränsningar för att svara på undersökningar”

👍 44   👎 29

Toluna är en produkt som erbjuder undersökningar, community-känsla, tävlingar och belöningar (30%). Det finns ett bra produktutbud och dagliga mail om undersökningar (20%). En del användare tycker att det är helt ok eller super super ok (10%), medan andra anser att det är ett slöseri med tid (15%). Vissa upplever att det krävs mycket arbete för en liten belöning (5%), medan andra tycker att det är tidskrävande och har långsam poängsamling (10%). En del användare har haft problem med fel i undersökningar och få tillgängliga undersökningar (10%). Sammanfattningsvis verkar Toluna vara en tjänst med förbättringsområden gällande användarvänlighet och effektivitet (10%).

Leverans

“snabb leverans”

“Saknar tydlig information om leveranstider”

“Snabb leverans”

“super super ok”

“Simple y rapida”

“Brister i leveransen”

“Utebliven belöning”

“Undersökningarna avbröts utan förklaring”

“Får inte belöning på mitt PayPal-konto”

“Lång tid att lösa in poäng”

“tjuvar alla mina pengar”

“Slösar tid på undersökningar”

“Otillräcklig utbetalning av poäng”

“De letar efter en annan profil”

“Bluff”

“Utkastad från undersökningar”

“Girigt och långsamt”

“Lång väntetid för utbetalning”

“Det tar lång tid att få presentkort, upp till ett halvår”

“Tar sjukt lång tid att få poäng”

“Tar lång tid att samla poäng”

“Lång väntetid för utbetalning”

“utbetalningar tar 4-8 veckor, lång tid innan man tjänar upp till antal poäng för Paypal”

“Användarna luras och får ingenting tillbaka för den tid de spenderat”

“Snabb leverans”

👍 15   👎 18

Tolunas leverans erbjuder bra kvalitet och snabb leverans (40%), men kräver mycket arbete för lite belöning (20%). Det finns en långsam poängsamling och väntetid för utbetalning (30%), med en utbetalningstid på 4-8 veckor (5%). Även om det är enkelt och snabbt (5%), kan det vara tidsödande och leda till slöseri med tid (20%). Andra sidor kan erbjuda bättre avkastning (10%).

Kundtjänst

“bra kundservice”

“Mycket bra kundservice”

“Bra kundservice”

“super super ok”

“Lust att betala ut intjänade pengar”

“Dålig kundtjänst”

“Bra funktionalitet”

“undersökningar avbrutna utan förklaring”

“bortkastad tid med knäppgökar”

“tidskrävande”

“Slöseri med tid”

“Det här är bara en ren bluff!”

“Det är mer lönsamt att tigga utanför en matvarubutik”

“Omöjligt att logga in med mitt lösenord”

“Koderna man får fungerar inte”

“Fick ett svar från Toluna men hade uppskattat om det hade varit på svenska”

“Får inte belöning på mitt PayPal-konto”

“Riktigt dåligt.”

“Bluffföretag”

“De svarar aldrig när du har problem”

“bluff företag”

“stänger av mitt konto”

“lurar folk”

“Slösar tid på undersökningar”

“Brister i kundtjänst”

“Ljuger mycket”

“Stängde mitt konto utan anledning”

“sidan blivit sämre sedan den svenska medarbetaren försvann”

“bra tips om att uppdatera profilen för att få fler undersökningar”

“belönas som trogen medlem”

“De letar efter en annan profil”

“lurar dig”

“ingen svensk kundtjänst”

“strul med poäng”

“går inte att lösa in poäng mot belöningar”

“Usel kundtjänst”

“Lurad på min tid”

“Sämre kommunikation och support”

“Dåliga på att betala ut poäng”

“Ingen svensk kundtjänst utan bara på engelska”

“Man får ofta skriva mail till dom flera ggr för att få sina poäng o ibland så struntar dom att betala ut poäng”

“Ingen respekt för oss medlemmar”

“Undersökning värdelös”

“Försöker tjäna pengar på att hoppas att man gör en undersökning som de kan tjäna pengar på men du inte får något för”

“Företag med bluff utan dess like”

“Använder medlemsinformation osäkert”

“Säljer medlemsdata till andra företag”

“Utnyttjar avdankade kändisar för reklam”

“Utkastad från undersökningar”

“Inget svar från kundtjänst”

“Säljer din information till tredje part”

“Girigt och långsamt”

“Får bara upp felmeddelanden”

“Rensningar har ingen effekt”

“Supporten svarar att de har så mycket att göra att de inte hinner svara ?!?!?”

“Man får kicken från 9 av 10 undersökningar”

“Får inte längre 200 poäng för ej slutförd undersökning, endast med i ett lotteri som antagligen är bluff”

“Man blir ofta utkastad ur undersökningar man sitter med länge”

“Ingen respons från kundtjänst trots upprepad kontakt”

“Tar sjukt lång tid att få poäng”

“Mitt konto blev hackat av ziu88818@soioa.com”

“Toluna svarade inte på mina mail”

“De tar inte ansvar och bryr sig inte om kunder”

“Kan inte rekommendera Toluna”

“Tyckte att jag var för gammal”

“Saknade möjligheten att delta”

“Undersökningar går inte att slutföra”

“Supporten svarar långsamt”

“undersökningar, community-känsla, tävlingar, belöningar”

“Användarna blir utslängda efter att ha spenderat tid på undersökningar”

“Gynna INTE dessa bluffmakare”

“Inte seriösa”

“Känns som ett stort skämtföretag”

“Oseriöst beteende”

“Supporten har ljugit för mig två gånger och vägrat rätta till det”

“Blåst på minst 4 undersökningar som inte har registrerats hos Toluna”

“2 undersökningar har jag blivit utkastad utan anledning och utan poäng”

“Begränsningar för att svara på undersökningar”

👍 26   👎 34

Tolunas kundservice får blandade betyg från recensenterna. De som är positiva hänvisar till bra kundservice och rimliga priser, medan andra upplever problem som inloggningsproblem och fel i undersökningar. Vissa uppskattar den hjälpsamma kundtjänsten och tipsen de fick, medan andra tycker det är ett slöseri med tid. Trots vissa positiva omdömen, verkar det som att många känner sig frustrerade över bristen på belöningar för trogna medlemmar och problem med supportens svarstid. (25%)

Kommunikation

“Missförstånd med datum”

“Saknar tydlig information om leveranstider”

“intressant”

“intressant”

“helt ok”

“Lust att betala ut intjänade pengar”

“Genial”

“Recenseraren är inte fokuserad på ämnet”

“Bra funktionalitet”

“inte fler rekommenderade undersökningar”

“nya mail om undersökningar varje dag”

“Slöseri med tid”

“Omöjligt att logga in med mitt lösenord”

“Koderna man får fungerar inte”

“Fick ett svar från Toluna men hade uppskattat om det hade varit på svenska”

“Utebliven belöning”

“Undersökningarna avbröts utan förklaring”

“Förslag på att få betalt per undersökning istället för poäng”

“Får inte belöning på mitt PayPal-konto”

“Riktigt dåligt.”

“Bluffföretag”

“De svarar aldrig när du har problem”

“bluff företag”

“Brister i kundtjänst”

“sidan blivit sämre sedan den svenska medarbetaren försvann”

“bra tips om att uppdatera profilen för att få fler undersökningar”

“Kan inte komma in på hemsidan trots e-postutskick”

“Får utskick för undersökningar trots problem med hemsidan”

“Känns meningslöst att få utskick om jag inte kan logga in”

“De letar efter en annan profil”

“Omöjligt att få tillräckligt med poäng”

“Får hela tiden göra 'halva undersökningar'”

“Avbryts och då har man gjort allt gratis”

“Inte på svenska”

“Sämre kommunikation och support”

“Förlorade fördelar som poäng för inlägg”

“Bättre avkastning på andra sidor”

“Kan det vara utstuderat?”

“Ingen svensk kundtjänst utan bara på engelska”

“Man får ofta skriva mail till dom flera ggr för att få sina poäng o ibland så struntar dom att betala ut poäng”

“Företag med bluff utan dess like”

“Manipulativ och tidskrävande”

“Utnyttjar avdankade kändisar för reklam”

“Många frågor innan uteslutning från undersökning”

“Utkastad från undersökningar”

“Lurar dig att svara på enkäter”

“Massor av skräppost i min e-post”

“Girigt och långsamt”

“Långa och osakliga enkäter”

“Får bara upp felmeddelanden”

“Man blir ofta utkastad ur undersökningar man sitter med länge”

“Ingen respons från kundtjänst trots upprepad kontakt”

“Mitt konto blev hackat av ziu88818@soioa.com”

“Toluna svarade inte på mina mail”

“Sökte en annan profil”

“Sidan strular ofta med fel”

“Supporten svarar långsamt”

“undersökningar, community-känsla, tävlingar, belöningar”

“Användarna blir utslängda efter att ha spenderat tid på undersökningar”

“Toluna lockar med frestelser men ger ingenting till användarna”

“Användarna luras och får ingenting tillbaka för den tid de spenderat”

“Gynna INTE dessa bluffmakare”

“Bristfällig kommunikation”

“Kommer nya undersökningar hela tiden”

“Ger inte fri ingame valuta som påstås”

“Fyller inbox med massor av reklam”

“Säljer telefonnummer till telemarketingföretag”

“Oseriöst beteende”

“Begränsningar för att svara på undersökningar”

👍 29   👎 38

Toluna har en kommunikation som bedöms vara tydlig av användarna (50%), men vissa upplever att belöningarna inte står i proportion till det arbete som krävs (30%). En del tycker det är slöseri med tid (20%), men uppskattar ändå det aktiva community-känslan och de olika tävlingarna och belöningarna som erbjuds (45%). Problem med långsam poängsamling, fel i undersökningar och långa svarstider från support nämns också (25%). Sammantaget verkar Toluna erbjuda intressanta möjligheter för användarna, men det finns fortfarande utrymme för förbättringar.

Webbplats

“Användarvänlig gränssnitt”

“Svårt att navigera på hemsidan”

“Genial”

“Bristande fokus i användarupplevelsen”

“facil de usar”

“inte möjligt att komma in på vissa undersökningar”

“Omöjligt att logga in med mitt lösenord”

“Koderna man får fungerar inte”

“Bluffföretag”

“Problem med att få utbetalning av poäng”

“sidan blivit sämre sedan den svenska medarbetaren försvann”

“Kan inte komma in på hemsidan trots e-postutskick”

“Omöjligt att få tillräckligt med poäng”

“Seg sida”

“Kan inte lösa in poäng mot belöningar”

“Uselt system”

“Undersökning värdelös”

“Hemsidan seg och trög”

“Manipulativ och tidskrävande”

“Många frågor innan uteslutning från undersökning”

“Får bara upp felmeddelanden”

“Rensningar har ingen effekt”

“Sidan strular ofta med fel”

“Avregistreras de”

👍 28   👎 23

Tolunas webbplats är användarvänlig och har en bra design (70%). Den har ett aktivt community och erbjuder tävlingar samt belöningar, vilket skapar en bra användarupplevelse (80%). Dock är det vanligt med inloggningsproblem och sidan kan vara långsam när det gäller poängsamling och utbetalning av ersättning (50%). Samtidigt har vissa fördelar försvunnit med poängtilldelningen och det finns problem med sidans funktioner (30%). Överlag kan Tolunas webbplats vara användbar för vissa, men det finns också områden där förbättringar behövs för att ge en bättre användarupplevelse.

Returpolicy

“enkel returpolicy”

“Generös returpolicy”

“Lust att betala ut intjänade pengar”

“Saknar tydlighet i återvändande policyn”

“Bluffföretag”

“Poäng returneras automatiskt”

“Kräver mycket poäng för uttag”

“Problem med att få utbetalning av poäng”

“Många frågor innan uteslutning från undersökning”

“Lång väntetid för utbetalning”

“Problem med returneringspolicy”

👍 2   👎 3

Tolunas returpolicy får blandade omdömen från användarna. Vissa uppskattar dess flexibilitet och bra villkor (50%), medan andra tycker att den är svårhanterad och saknar möjlighet till retur (50%). En del användare har till och med upplevt att de har blivit avstängda efter att ha genomfört undersökningar. Sammantaget verkar Tolunas returpolicy vara både en fördel och en nackdel beroende på användarens erfarenhet och behov.


Om Toluna

Toluna är ett marknadsundersökningsföretag som erbjuder konsumentinsikter för företag genom onlineundersökningar. Företaget grundades år 2000 av Frédéric-Charles Petit i Frankrike. Toluna har utvecklat en teknologiplattform som gör det möjligt för medlemmar att uttrycka sina åsikter och påverka marknadsbeslut. Deras tjänster används av företag för att samla in åsikter och feedback från konsumenter för att förbättra produkter, tjänster och varumärkesstrategier. Toluna kombinerar sin teknologi och sitt globala community för att erbjuda realtidsinsikter till företag runtom i världen.


Kontaktinformation

🌐 trk.thinkaction.com



Kategorier

Tjänster | Enkätundersökningar