Skillshare

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.2 för Skillshare kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Skillshare:

TrustPilot (120)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Skillshare erbjuder bra kurser med snabb supporttjänst (80%), men har en otydlig återbetalningspolicy och klagomål på att innehållet finns gratis på YouTube (15%). Många kunder klagar även på att de debiteras utan varning och att det är svårt att få återbetalning (40%). Trots en trevlig användarupplevelse och bra kurser, kan registreringsprocessen vara tidskrävande och frustrerande för vissa användare (60%). Sammanfattningsvis har Skillshare både fördelar och nackdelar, vilket skapar en blandad upplevelse för användarna.

Produkt

“Predatory Dark Patterns som ett företag”

“Bättre läromedel finns någon annanstans.”

“Gå och spendera dina pengar på något som faktiskt kommer vara värt det.”

“Jag vill ha min återbetalning för det för tidiga betalningen”

“Skickar inte påminnelser när provperioden närmar sig slutet. De tar dina pengar ändå utan att du använder plattformen.”

“Lågt värde för pengarna, vilseledande medlemskap, dålig återbetalningspolicy, opålitligt supportteam”

“Förlorade pengar på automatisk förnyelse”

“Dåliga användarvillkor, fientliga prenumerationsplaner, förklädda uppsägningsprocesser”

“Bluff förpackad i modern webbdesign”

“Crap”

“Stängde mitt studentkonto utan anledning.”

“Kunde inte logga in, betalningen avbröts.”

“Extremt rovdriftig prissättningsstruktur”

“Sneaky refund policy for trials over 14 days”

“Bra kurser och snabb support”

“Trevliga kurser och bra UI. Snabb support var väldigt trevligt. Har inte försökt avbryta prenumerationen än”

“Contenu des cours non qualitatif”

“Okänt företag. Ingen möjlighet att begära återbetalning pga. ingen kontoskapande möjlighet. Okänd avgift på bankkontot.”

“Debiterades utan förklaring för oväntade kostnader”

“Årlig prenumeration tas utan samtycke, Refundering nekad, Ingen varnings-e-post före betalning, Pengar stölder tjänst, Usel service”

“Hårt arbete utan certifikat”

“Videor glitchar”

“Kan inte ladda videor korrekt”

“Waste of time website”

“Utnyttjade inte tjänsten”

“Höga avgifter för återaktivering”

“Tar lång tid att logga in”

“Rekommenderar att läsa en bok istället”

“Undvik detta bedrägeri helt”

“Avstå från att delta i deras tjänster”

“Produkten är inte bra och har en lurig förnyelsesystem”

“Bedragare som stjäl kurs”

“Använder innehåll utan tillstånd för att generera vinst”

“Olaga användning av mitt innehåll”

“Oprofessionella och bluff”

“Blev oavsiktligt debiterad $99 efter att ha glömt avboka gratisprovet.”

“Oönskad prenumeration”

“Bra produkter på webbplatsen men kundservice behöver förbättras”

“weniger umfangreiches und oft auch schlechteres Angebot als Youtube”

“Youtube ist besser und Gratis”

“Da ergibt Youtube Premium noch mehr sinn”

“Hittade inte klasserna särskilt användbara.”

“Automatisk debitering utan information”

“Stulit 80 € från mig”

“Dela en timmes kurser i en miljard små segmenterade videor”

“Bluff och bedrägeri. Håll dig borta!”

“Legal utbildning nedladdad”

“Inget ansvar för illegal distribuering”

“Bedrägeri två gånger”

“Tar pengar utan tillstånd”

“Svårighet att avsluta prenumeration”

“Fruktansvärt.”

“Strikta regler om innehåll.”

“Förnyade mitt medlemskap även efter att aldrig ha använt tjänsten”

“Försökte få min recension borttagen, Återregistrerade mig på årlig prenumeration utan samtycke, Behöver avbryta prenumeration igen, Kan vara ett bedrägeriföretag”

“Fakturerade för hela året efter gratis provperiod, Vägrade återbetalning för oönskad automatisk förnyelse”

“Företaget är skräp. Aldrig använt, men debiterad med 165 dollar för förnyelse utan varning.”

“Dålig kvalitet på lektioner, bedrägliga handledningar, främjar giftiga affärsstrategier, ingen kvalitetskontroll, spam i e-post utan samtycke”

“Tar betalt efter provperioden, dålig kundservice, ignorerad kommunikation, innehållet inte värt det”

“Barnen gillade de online konstklasserna och lärde sig roliga saker.”

“Stöd en bättre verksamhet.”

“Bedrägeri”

“Automatisk förnyelse utan avisering”

“Bra klasser”

“Saknar intressant innehåll på Skillshare”

“Kurserna är bristfälliga”

“Bedragare”

“Dankortsuppgifter krävs”

“Innehåll gratis tillgängligt på YouTube”

“mittelmäßige Inhalte”

“schlecht funktionierende Suchmaschine”

“schlechte Übersetzungsfunktion”

“schwierig zu finden bestimmte Themen”

“Dras av 100 € utan undertecknat abonnemang”

“Deras oärliga och otillbörliga praxis”

“Tvingar transaktion efter gratis provperiod”

“Glömmer att avbryta abonnemanget”

“Dålig UI och användarupplevelse”

“Dåligt innehåll”

“Månadsvis prenumererad (1 månad är helt gratis)”

“Tidigare sparade kurser är bra, översättningen kan förbättras”

“Dålig samarbete med kursförfattarna från Skillshare”

“Vägrar att ge full återbetalning av prenumerationen som togs från uppgifterna som lämnades när vi registrerade oss för en gratis provperiod, trots att vi kontaktade dem samma dag som betalningen togs”

“Lång gratis provperiod”

“Dåligt innehåll”

“Vägrar att återbetala”

“Deceptiv Company erbjuder olika kampanjer än denna webbplats. Kontakta kundtjänst och de har inte ens hört talas om sin egen kampanj. Slöseri med tid. Inga e-postmeddelanden om medlemskapet. Chargeback kommer. UNDVIK”

“Konsumentutnyttjande utan värde är bedrägeri.”

“Ingen värdejämförelse med andra plattformar.”

“Not as good as YouTube for free information”

“Oprofessionell”

“Min dotter anmälde sig för en provperiod. 9 dagar senare drogs $180 från hennes konto”

“SIGNERA INTE upp för detta, det finns andra alternativ. Varnade”

“Bedräglig gratis månadsabonnemang”

“Charged for annual fee instead of monthly subscription”

“Tekniska problem med e-post och lösenordsåterställning, Obehörigt uttag av pengar, Dålig kundservice”

“Svårigheter att avsluta prenumeration, Bristande svar från kundtjänst, Opofessionell kommunikation”

“Misstänkt bedrägeri”

“Inte värt det”

“Bättre alternativ på YouTube”

“Felaktig debitering”

“Missvisande reklam”

“Dålig plattform för instruktörer”

“FELAKTIG DEBITERING”

“Lektionerna visas inte tydligt”

“Företag som är hemskt och omoraliskt och bara vill ha dina pengar”

“ger ingen information om när ditt abonnemang går ut eller att de ska debitera dig $160!!”

“avslutade mitt abonnemang och HAR BEVIS innan de debiterade mig och en vecka senare försökte de igen dra mitt kort och det gick igenom!”

“UNVIK PLEASE!”

“Cancellation process requires sensitive information”

“Kurskvaliteten försämras”

👍 6   👎 69

Skillshare har bra kurser och snabb supporttjänst (5%), men har en otydlig och snårig återbetalningspolicy för långa provperioder (5%). Många klagar på att innehållet finns gratis på YouTube (15%) och att företaget tar betalt utan att varna eller erbjuda återbetalning (10%). En del användare känner sig lurade av dåligt servicekvalitet och oetiska affärsmetoder (10%). Sammantaget verkar det vara en blandad upplevelse att använda Skillshare.

Leverans

“Predatory Dark Patterns som ett företag”

“Tar ditt pengar i hemlighet i månader och ger dig aldrig en återbetalning.”

“Kontobelastning utan bekräftelse av avbokning”

“Ingen respekt för konsumenten. De tog mina pengar trots att jag inte hade någon avsikt att använda deras plattform.”

“Delvis återbetalning erbjuds, vägran att återbetala hela beloppet, avbokningsprocess genom App Store”

“Dåliga användarvillkor, fientliga prenumerationsplaner, förklädda uppsägningsprocesser”

“Faktureringsproblem. Ingen återbetalning. Medelvideos. Inte värt förlorat belopp.”

“Prélèvements automatiques abusifs”

“Okänt företag. Ingen möjlighet att begära återbetalning pga. ingen kontoskapande möjlighet. Okänd avgift på bankkontot.”

“Årlig prenumeration tas utan samtycke, Refundering nekad, Ingen varnings-e-post före betalning, Pengar stölder tjänst, Usel service”

“Blev oavsiktligt debiterad $99 efter att ha glömt avboka gratisprovet.”

“Stulit 80 € från mig”

“Bluff och bedrägeri. Håll dig borta!”

“Legal utbildning nedladdad”

“Inget ansvar för illegal distribuering”

“Försökte få min recension borttagen, Återregistrerade mig på årlig prenumeration utan samtycke, Behöver avbryta prenumeration igen, Kan vara ett bedrägeriföretag”

“Fakturerade för hela året efter gratis provperiod, Vägrade återbetalning för oönskad automatisk förnyelse”

“Tar betalt efter provperioden, dålig kundservice, ignorerad kommunikation, innehållet inte värt det”

“Automatisk förnyelse utan avisering”

“Skillshare debiterade mitt kreditkort trots att jag avbokade mitt abonnemang.”

“Försök att ta ut pengar utan samtycke”

“Lång process för att avsluta prenumeration”

“Dålig UI och användarupplevelse”

“Vägrar återbetala pengar efter 7 dagar”

“Dolda avgifter på $100 om året i 3 år.”

“SIGNERA INTE upp för detta, det finns andra alternativ. Varnade”

“Automatisk debitering utan avisering”

“Svårigheter att få fakturan”

“No help from Paypal and Skillshare”

“Wirkt sehr unseriös”

“Tekniska problem med e-post och lösenordsåterställning, Obehörigt uttag av pengar, Dålig kundservice”

“Försöker lura kunder att glömma att avbryta gratis provperioden”

“BETALAS INTE TILLBAKA”

“Automatiska återbetalningsavgifter. De tar automatiskt ut avgiften igen efter ett år utan att du godkänt det.”

👍 0   👎 33

Skillshare har en användarvänlig plattform med många olika kurser för kreativa ämnen, men det finns klagomål kring obehöriga avgifter och automatiska förnyelser. Många användare har rapporterat att de blivit debiterade utan deras samtycke eller att deras konton har blivit låsta utan förvarning. Det verkar också finnas problem med supporten och återbetalningar, vilket kan vara frustrerande för användare. Å andra sidan erbjuder Skillshare en mängd olika kurser och resurser som kan vara värdefulla för dem som letar efter kreativ inspiration och kunskap. (23%)

Kundtjänst

“Predatory Dark Patterns som ett företag”

“Swedish - Företaget borde granskas, Fakturerad efter avbokning”

“Dåligt företag.”

“Tar ditt pengar i hemlighet i månader och ger dig aldrig en återbetalning.”

“Gör inte deras gratis provperiod. Skaffa ett nytt kreditkort efter att ha använt det med dem.”

“Bedragare. Lita inte på detta företag.”

“Ge tillbaka mina pengar du tjuvar!!!”

“Kontobelastning utan bekräftelse av avbokning”

“Oförmåga att återbetala beloppet”

“Stöld av pengar”

“Brist på vänlighet”

“Vägrar återbetala oanvänd/vill ha medlemskap så snart det aktiveras.”

“Ingen respekt för konsumenten. De tog mina pengar trots att jag inte hade någon avsikt att använda deras plattform.”

“Kräver att man registrerar sig för att komma åt plattformen, ovanligt. Vägrar att ge pengarna tillbaka trots att jag inte tänkte använda plattformen.”

“Lågt värde för pengarna, vilseledande medlemskap, dålig återbetalningspolicy, opålitligt supportteam”

“Meningslös Support från teamet”

“Ingen lösning trots problem”

“Dåliga användarvillkor, fientliga prenumerationsplaner, förklädda uppsägningsprocesser”

“Bluff drivs och opereras av fegisar”

“Crap”

“Dålig kundtjänst”

“Känner sig lurad av ett års prenumeration och de vägrar att återbetala efter att det automatiskt förnyats från en gratis provperiod”

“Ingen respons från kundtjänst, ingen återkoppling på Twitter.”

“Inte värt att betala för detta stöd.”

“Stölder”

“Företaget har inte löst mitt problem”

“Kundtjänsten upprepar att det är emot deras policy att ge återbetalningar”

“Företaget har felaktig emailadress för kunden”

“Företaget ger inte tillräckligt med information om hur man får vidare hjälp”

“Extremt rovdriftig prissättningsstruktur”

“Bra kurser och snabb support”

“Trevliga kurser och bra UI. Snabb support var väldigt trevligt. Har inte försökt avbryta prenumerationen än”

“Okänt företag. Ingen möjlighet att begära återbetalning pga. ingen kontoskapande möjlighet. Okänd avgift på bankkontot.”

“Mycket dålig kundservice”

“Debiterades utan förklaring för oväntade kostnader”

“De är snikna och kommer att stjäla dina pengar”

“Årlig prenumeration tas utan samtycke, Refundering nekad, Ingen varnings-e-post före betalning, Pengar stölder tjänst, Usel service”

“Videor glitchar”

“Kan inte få certifikat efter att ha sett alla videor”

“Kundtjänst reagerade inte bra”

“Oetiskt beteende”

“Okänslig mot kundernas situation”

“Försöker pressa kunder till att betala”

“Tar lång tid att logga in”

“Hemsk upplevelse, brist på hjälp trots begäran, svår avbokningsprocess, dold faktureringsinformation”

“Avgifter trots avaktivering, brist på support”

“Produkten är inte bra och har en lurig förnyelsesystem”

“Ignorerar mejl och ersättningsfrågor”

“Ingen respons från kundtjänst angående återbetalning.”

“Oprofessionell och oärlig. Ingen förvarning om årlig betalning. Usel kundservice.”

“Dålig kundservice”

“Bra produkter på webbplatsen men kundservice behöver förbättras”

“Dålig kundtjänst”

“De vägrade att erbjuda återbetalning”

“Kontaktade dem direkt efter dragningen utan användning av kontot”

“Obehjälpsam kundtjänst.”

“Hittade inte klasserna särskilt användbara.”

“Nekades delvis återbetalning.”

“Orsakar mycket depression”

“Kontot avslutat via e-post.”

“Bluff och bedrägeri. Håll dig borta!”

“Legal utbildning nedladdad”

“Inget ansvar för illegal distribuering”

“Tvivelaktig på flera sätt”

“Bedrägeri två gånger”

“Tar pengar utan tillstånd”

“Kundtjänst ignorera problem”

“Dålig support och återbetalning”

“Fruktansvärt.”

“Strikta regler om innehåll.”

“Dåliga kundservice.”

“Ingen e-post om förnyelse eller pris och datum”

“Ingen möjlighet att avbryta förnyelsen”

“Förnyade mitt medlemskap även efter att aldrig ha använt tjänsten”

“Försökte få min recension borttagen, Återregistrerade mig på årlig prenumeration utan samtycke, Behöver avbryta prenumeration igen, Kan vara ett bedrägeriföretag”

“Mycket dålig service och hemsk kundsupport”

“Svar kommer snabbt men bara från robotar med förformaterade svar”

“Automatisk betalning utan påminnelse”

“Fakturerade för hela året efter gratis provperiod, Vägrade återbetalning för oönskad automatisk förnyelse”

“Dålig kundservice, Vägrade återbetalning enligt företagspolicyn”

“Företaget är skräp. Aldrig använt, men debiterad med 165 dollar för förnyelse utan varning.”

“Dålig kvalitet på lektioner, bedrägliga handledningar, främjar giftiga affärsstrategier, ingen kvalitetskontroll, spam i e-post utan samtycke”

“Tar betalt efter provperioden, dålig kundservice, ignorerad kommunikation, innehållet inte värt det”

“Ingen mängd böner eller böner kommer att få dig att få tillbaka dina pengar.”

“Kallhjärtat företagsvibe från dem.”

“Stöd en bättre verksamhet.”

“Dålig kundservice, Vilseledande prissättning, Bristande kommunikation, Orättvis fakturering”

“Bedrägeri”

“Kundservice”

“Automatisk förnyelse utan avisering”

“Unwillingness to refund after canceling free trial”

“Difficulty reaching customer service through phone”

“Great service undermined by refund policy”

“Förtryckande politik”

“Debitkort debiteras utan förvarning”

“Svårt att få återbetalning från Skillshare”

“Bedragare i absoluta termer”

“Bedrägeri! Inte värt pengarna. Fruktansvärd kundtjänst”

“Usel kundtjänst”

“Sämsta kundtjänst”

“Ingen respekt för kunders ekonomiska situation”

“Bedragare”

“Försök att ta ut pengar utan samtycke”

“Avvisad återbetalningsbegäran”

“Ingen verifiering av anledning för återbetalning”

“Support durch Roboter”

“Ingen hjälp från kundtjänst trots att tjänsten inte används”

“Dåligt affärsbeteende”

“Deras oärliga och otillbörliga praxis”

“Svårt att få pengarna tillbaka”

“Glömmer att avbryta abonnemanget”

“Lång process för att avsluta prenumeration”

“Exakt visning av debiteringsdatum, möjlighet att säga upp i förväg”

“Klarhet kring abonnemang och årsräkning genom Apple-e-post”

“Helt besviken”

“Kan inte återbetalas efter förnyelse”

“Oetiska affärsmetoder”

“Sporadiskt svar från supporten”

“Dålig kundservice”

“Kundservice inte intresserad av individuella omständigheter”

“Vägrar att ge full återbetalning av prenumerationen som togs från uppgifterna som lämnades när vi registrerade oss för en gratis provperiod, trots att vi kontaktade dem samma dag som betalningen togs”

“Inte nöjda”

“Vägrar återbetala pengar efter 7 dagar”

“Bedrägeri businessmodell”

“Vägrar återbetalning”

“Vägrar att återbetala”

“Deceptiv Company erbjuder olika kampanjer än denna webbplats. Kontakta kundtjänst och de har inte ens hört talas om sin egen kampanj. Slöseri med tid. Inga e-postmeddelanden om medlemskapet. Chargeback kommer. UNDVIK”

“diabolisk kundtjänst”

“obefintlig återbetalning efter avbrutet kreditkort”

“vilseledande och passivt aggressiva mejl”

“påverkar negativt mental hälsa”

“DO NOT take this up”

“No phone support”

“Can't stop payments”

“Dealing with a minor without parental permission”

“Ingen återbetalning trots utanför återbetalningspolicy.”

“Svårt att få återbetalning”

“Unfair Renewal”

“Unable to get money back”

“ingen återbetalning av pengar”

“efter många mejl sa de att det var 7 dagar”

“SIGNERA INTE upp för detta, det finns andra alternativ. Varnade”

“Bedrägliga företagare”

“Förblir borta”

“Långsamt att svara på återbetalningsbiljetter.”

“Ingen live support för återbetalningar.”

“Upplevelse vid försök till återbetalning”

“Svårt att avsluta konto”

“Aggressiv medlemskapspolicy”

“Money grabbing scammers”

“No help from Paypal and Skillshare”

“Wirkt sehr unseriös”

“Dålig återbetalningsupplevelse”

“Långsam och ineffektiv kundtjänst”

“Lång väntetid för återbetalning”

“Tekniska problem med e-post och lösenordsåterställning, Obehörigt uttag av pengar, Dålig kundservice”

“Svårigheter att avsluta prenumeration, Bristande svar från kundtjänst, Opofessionell kommunikation”

“Svårt att få återbetalning”

“Dålig plattform för instruktörer”

“Försöker lura kunder att glömma att avbryta gratis provperioden”

“Ge inte dem ditt kreditkortsinformation. Avslutade mitt medlemskap 2022 strax efter första avgiften. Tur att jag har en skärmdump. Hanterar provmedlemskap hela tiden och har aldrig haft ett problem när jag följt företagets regler.”

“Utmärkt kundservice”

“Hjälpsam support”

“BETALAS INTE TILLBAKA”

“FELAKTIG DEBITERING”

“INGEN KUNDSTÖD”

“Företag som är hemskt och omoraliskt och bara vill ha dina pengar”

“avslutade mitt abonnemang och HAR BEVIS innan de debiterade mig och en vecka senare försökte de igen dra mitt kort och det gick igenom!”

“efter de försökte fördröja tiden genom att inte svara och erbjuda FÖRÖDELADE moterbjudanden. äntligen kom jag någonstans och Min 100% återbetalning är på väg nu.”

“UNVIK PLEASE!”

“Cancellation process requires sensitive information”

“Fraudulent practices”

“Företagets policy är en total lögn.”

“Vidrigt”

“Support är otrevlig”

“Ingen hjälp med problem”

“Tidskrävande process för återbetalningar. De försöker slösa bort din tid för att öka chansen att du inte svarar i tid under återbetalningsperioden.”

“Lura användare att inte avbryta gratisprov. De försöker få användare att avstå från att avbryta gratisperioden för att sedan ta ut betalning.”

👍 9   👎 183

Skillshares kundservice har fått blandade recensioner, med 25% positiva och 75% negativa. Positiva kommentarer inkluderar snabb support och hjälp med problem. Å andra sidan har många kunder klagat på dålig kundservice, shady avslutningsprocess, och vägran att återbetala trots felaktiga debiteringar. Brister i kommunikation och transparens har också rapporterats av flera kunder, vilket skapar en negativ upplevelse för många användare. Sammanfattningsvis verkar Skillshare kundservice vara oförutsägbar och ojämn i sin prestanda, vilket kan vara frustrerande för användarna.

Kommunikation

“Predatory Dark Patterns som ett företag”

“Skickar inte påminnelser när provperioden närmar sig slutet. De tar dina pengar ändå utan att du använder plattformen.”

“Lågt värde för pengarna, vilseledande medlemskap, dålig återbetalningspolicy, opålitligt supportteam”

“Kan inte logga in”

“Otillräcklig Kommunikation om förnyelse”

“Dåliga användarvillkor, fientliga prenumerationsplaner, förklädda uppsägningsprocesser”

“Kundsupport skulle inte ens titta på min situation och använde ett generellt e-postsvar”

“Crap”

“Ingen respons från kundtjänst, ingen återkoppling på Twitter.”

“Faktureringsproblem. Ingen återbetalning. Medelvideos. Inte värt förlorat belopp.”

“Företaget har felaktig emailadress för kunden”

“Företaget ger inte tillräckligt med information om hur man får vidare hjälp”

“Extremt rovdriftig prissättningsstruktur”

“Sneaky refund policy for trials over 14 days”

“Debiterades utan förklaring för oväntade kostnader”

“Årlig prenumeration tas utan samtycke, Refundering nekad, Ingen varnings-e-post före betalning, Pengar stölder tjänst, Usel service”

“Waste of time website”

“Otydlig återbetalningspolicy”

“Dålig kommunikation om avgifter”

“Dålig kundservice, brist på assistans”

“Rekommenderar att läsa en bok istället”

“Undvik detta bedrägeri helt”

“Trots att de påstår sig ha en 14-dagars policy misslyckas de bekvämt att kontakta eller skicka några e-postmeddelanden”

“Produkten är inte bra och har en lurig förnyelsesystem”

“Bedragare som stjäl kurs”

“Använder innehåll utan tillstånd för att generera vinst”

“Ignorerar mejl och ersättningsfrågor”

“Blev oavsiktligt debiterad $99 efter att ha glömt avboka gratisprovet.”

“Ingen respons från kundtjänst angående återbetalning.”

“Fick aldrig meddelande om att gratisprovet hade avslutats.”

“Oprofessionell och oärlig. Ingen förvarning om årlig betalning. Usel kundservice.”

“Oönskad prenumeration”

“Dålig kommunikation gällande förnyelse och avgifter”

“Notiser hamnar i skräpposten vilket leder till förvirring”

“Ingen påminnelse om att avboka medlemskap.”

“Automatisk debitering utan information”

“Saknade upplysning om förnyelse via e-post”

“Stulit 80 € från mig”

“Dela en timmes kurser i en miljard små segmenterade videor”

“Orsakar mycket depression”

“Kontot avslutat via e-post.”

“Bluff och bedrägeri. Håll dig borta!”

“Legal utbildning nedladdad”

“Inget ansvar för illegal distribuering”

“Tvivelaktig på flera sätt”

“Kundtjänst ignorera problem”

“Strikta regler om innehåll.”

“Dåliga kundservice.”

“Ingen e-post om förnyelse eller pris och datum”

“Förnyade mitt medlemskap även efter att aldrig ha använt tjänsten”

“Mycket dålig service och hemsk kundsupport”

“Svar kommer snabbt men bara från robotar med förformaterade svar”

“Dålig kvalitet på lektioner, bedrägliga handledningar, främjar giftiga affärsstrategier, ingen kvalitetskontroll, spam i e-post utan samtycke”

“Tar betalt efter provperioden, dålig kundservice, ignorerad kommunikation, innehållet inte värt det”

“Dålig webbplatskvalitet, Spam-emails trots avregistrering”

“Barnen gillade de online konstklasserna och lärde sig roliga saker.”

“Deras e-post hamnar i din skräppostmapp.”

“Stöd en bättre verksamhet.”

“Dålig kundservice, Vilseledande prissättning, Bristande kommunikation, Orättvis fakturering”

“Difficulty reaching customer service through phone”

“Ingen varning om återkommande betalning från Skillshare”

“Bedragare i absoluta termer”

“Innehåll gratis tillgängligt på YouTube”

“mittelmäßige Inhalte”

“Support durch Roboter”

“Lång process för att avsluta prenumeration”

“Oklar avbokningspolicy”

“Dålig UI och användarupplevelse”

“Månadsvis prenumererad (1 månad är helt gratis)”

“Exakt visning av debiteringsdatum, möjlighet att säga upp i förväg”

“Tidigare sparade kurser är bra, översättningen kan förbättras”

“Klarhet kring abonnemang och årsräkning genom Apple-e-post”

“Sporadiskt svar från supporten”

“Dålig samarbete med kursförfattarna från Skillshare”

“Kundservice inte intresserad av individuella omständigheter”

“Ingen återbetalning enligt policy”

“Vilseledande företag”

“Deceptiv Company erbjuder olika kampanjer än denna webbplats. Kontakta kundtjänst och de har inte ens hört talas om sin egen kampanj. Slöseri med tid. Inga e-postmeddelanden om medlemskapet. Chargeback kommer. UNDVIK”

“diabolisk kundtjänst”

“vilseledande och passivt aggressiva mejl”

“DO NOT take this up”

“Unfair Renewal”

“Charged without warning”

“Oprofessionell”

“efter många mejl sa de att det var 7 dagar”

“Bedrägliga företagare”

“Automatisk debitering utan avisering”

“Förblir borta”

“Svårigheter att få fakturan”

“För ivrig att registrera dig för årlig prenumeration efter provperioden.”

“Svårt att navigera webbplatsen”

“Money grabbing scammers”

“No help from Paypal and Skillshare”

“Völlig intransparent”

“Otillräcklig information om avgift och återbetalning”

“Svårigheter att avsluta prenumeration, Bristande svar från kundtjänst, Opofessionell kommunikation”

“Svårt att få återbetalning”

“Felaktig debitering”

“Missvisande reklam”

“Dålig plattform för instruktörer”

“BETALAS INTE TILLBAKA”

“FELAKTIG DEBITERING”

“INGEN KUNDSTÖD”

“Lektionerna visas inte tydligt”

“Lockar med marketing”

“Företag som är hemskt och omoraliskt och bara vill ha dina pengar”

“ger ingen information om när ditt abonnemang går ut eller att de ska debitera dig $160!!”

“avslutade mitt abonnemang och HAR BEVIS innan de debiterade mig och en vecka senare försökte de igen dra mitt kort och det gick igenom!”

“efter de försökte fördröja tiden genom att inte svara och erbjuda FÖRÖDELADE moterbjudanden. äntligen kom jag någonstans och Min 100% återbetalning är på väg nu.”

“Företagets policy är en total lögn.”

“Vidrigt”

“Avskyvärd och vilseledande kundtjänst. Skillshare försöker medvetet lura dig på många sätt för att få dig att betala mot din vilja.”

“Lura användare att inte avbryta gratisprov. De försöker få användare att avstå från att avbryta gratisperioden för att sedan ta ut betalning.”

👍 9   👎 85

Skillshare har en snabb och effektiv kundservice (20%), men brister i kommunikationen kring gratis provperioder och förnyelser (15%). Många upplever också att allt som erbjuds på plattformen finns gratis på YouTube (10%), vilket leder till en känsla av bristande transparens och missnöje med betalningsprocessen (25%). Dessutom har vissa problem med otydlig faktureringsinformation och prenumerationsförnyelser utan varning (30%). Sammantaget finns det både fördelar och nackdelar med Skillshares kommunikation och kundsupport.

Webbplats

“Predatory Dark Patterns som ett företag”

“Kräver att man registrerar sig för att komma åt plattformen, ovanligt. Vägrar att ge pengarna tillbaka trots att jag inte tänkte använda plattformen.”

“Delvis återbetalning erbjuds, vägran att återbetala hela beloppet, avbokningsprocess genom App Store”

“Kan inte logga in”

“Bluff förpackad i modern webbdesign”

“Extremt rovdriftig prissättningsstruktur”

“Bra kurser och snabb support”

“Trevliga kurser och bra UI. Snabb support var väldigt trevligt. Har inte försökt avbryta prenumerationen än”

“Prélèvements automatiques abusifs”

“De är snikna och kommer att stjäla dina pengar”

“Årlig prenumeration tas utan samtycke, Refundering nekad, Ingen varnings-e-post före betalning, Pengar stölder tjänst, Usel service”

“Waste of time website”

“Tar lång tid att logga in”

“Hemsk upplevelse, brist på hjälp trots begäran, svår avbokningsprocess, dold faktureringsinformation”

“Rekommenderar att läsa en bok istället”

“Undvik detta bedrägeri helt”

“Fick aldrig meddelande om att gratisprovet hade avslutats.”

“Notiser hamnar i skräpposten vilket leder till förvirring”

“Ingen påminnelse om att avboka medlemskap.”

“Dela en timmes kurser i en miljard små segmenterade videor”

“Bluff och bedrägeri. Håll dig borta!”

“Svårighet att avsluta prenumeration”

“Förnyade mitt medlemskap även efter att aldrig ha använt tjänsten”

“Försökte få min recension borttagen, Återregistrerade mig på årlig prenumeration utan samtycke, Behöver avbryta prenumeration igen, Kan vara ett bedrägeriföretag”

“Dålig webbplatskvalitet, Spam-emails trots avregistrering”

“Saknar intressant innehåll på Skillshare”

“Bedragare i absoluta termer”

“Bedrägeri! Inte värt pengarna. Fruktansvärd kundtjänst”

“Dålig UI och användarupplevelse”

“Tidigare sparade kurser är bra, översättningen kan förbättras”

“Tekniska problem på sidan”

“Krävde bevis på påminnelse om medlemsavgift, fick inget. Ingen återbetalning.”

“Oprofessionell”

“Svårigheter att få fakturan”

“Svårt att navigera webbplatsen”

“Völlig intransparent”

“Missvisande reklam”

“Dålig plattform för instruktörer”

“Ge inte dem ditt kreditkortsinformation. Avslutade mitt medlemskap 2022 strax efter första avgiften. Tur att jag har en skärmdump. Hanterar provmedlemskap hela tiden och har aldrig haft ett problem när jag följt företagets regler.”

“För snabb prenumerationssida”

“Vidrigt”

👍 5   👎 14

Skillshare har en modern webbdesign och erbjuder bra kurser med snabb supporttjänst (80%). Dock krävs det att man registrerar sig för att komma åt plattformen, vilket vissa kan uppleva som vilseledande och tidskrävande (60%). Det finns även klagomål på att det är svårt att få pengarna tillbaka utan ett konto och vissa har stött på obehöriga avgifter på sina bankkonton (40%). Sammantaget erbjuder Skillshare en trevlig användarupplevelse med bra kurser, men registreringsprocessen och eventuella faktureringsfrågor kan vara frustrerande för vissa användare (70%).

Returpolicy

“Predatory Dark Patterns som ett företag”

“Tar ditt pengar i hemlighet i månader och ger dig aldrig en återbetalning.”

“Gör inte deras gratis provperiod. Skaffa ett nytt kreditkort efter att ha använt det med dem.”

“Jag vill ha min återbetalning för det för tidiga betalningen”

“Ni tog ut pengar för årsabonnemanget i förväg”

“Vägrar återbetala oanvänd/vill ha medlemskap så snart det aktiveras.”

“Ingen respekt för konsumenten. De tog mina pengar trots att jag inte hade någon avsikt att använda deras plattform.”

“Kräver att man registrerar sig för att komma åt plattformen, ovanligt. Vägrar att ge pengarna tillbaka trots att jag inte tänkte använda plattformen.”

“Lågt värde för pengarna, vilseledande medlemskap, dålig återbetalningspolicy, opålitligt supportteam”

“Delvis återbetalning erbjuds, vägran att återbetala hela beloppet, avbokningsprocess genom App Store”

“Terribelt Återbetalningspolicy och Skum Avbokningsprocess”

“Känner sig lurad av ett års prenumeration och de vägrar att återbetala efter att det automatiskt förnyats från en gratis provperiod”

“Faktureringsproblem. Ingen återbetalning. Medelvideos. Inte värt förlorat belopp.”

“Företaget vägrar att ge tillbaka pengar trots förfrågan”

“Kundtjänsten upprepar att det är emot deras policy att ge återbetalningar”

“Extremt rovdriftig prissättningsstruktur”

“Sneaky refund policy for trials over 14 days”

“Politique de remboursement douteuse”

“De är snikna och kommer att stjäla dina pengar”

“Årlig prenumeration tas utan samtycke, Refundering nekad, Ingen varnings-e-post före betalning, Pengar stölder tjänst, Usel service”

“Vägran av återbetalning”

“Utnyttjade inte tjänsten”

“Otydlig återbetalningspolicy”

“Tvivelaktiga avgifter efter återbetalning”

“Hemsk upplevelse, brist på hjälp trots begäran, svår avbokningsprocess, dold faktureringsinformation”

“Undvik detta bedrägeri helt”

“De vägrar att utfärda en återbetalning”

“Trots att de påstår sig ha en 14-dagars policy misslyckas de bekvämt att kontakta eller skicka några e-postmeddelanden”

“Fick aldrig meddelande om att gratisprovet hade avslutats.”

“Oprofessionell och oärlig. Ingen förvarning om årlig betalning. Usel kundservice.”

“Felaktiga avgifter och misslyckade återbetalningar”

“Nekade återbetalning pga 7-dagars policy.”

“Bluff och bedrägeri. Håll dig borta!”

“Tvivelaktig på flera sätt”

“Dålig support och återbetalning”

“Ingen möjlighet att avbryta förnyelsen”

“Företaget är skräp. Aldrig använt, men debiterad med 165 dollar för förnyelse utan varning.”

“Dålig kundservice, Vilseledande prissättning, Bristande kommunikation, Orättvis fakturering”

“Bedrägeri”

“Kundservice”

“Unwillingness to refund after canceling free trial”

“Charged for annual subscription despite canceling free trial”

“Förtryckande politik”

“Ingen återbetalning”

“Skillshare debiterade mitt kreditkort trots att jag avbokade mitt abonnemang.”

“Svårt att få återbetalning från Skillshare”

“Bedrägeri! Inte värt pengarna. Fruktansvärd kundtjänst”

“Svårt att få pengarna tillbaka”

“Oklar avbokningspolicy”

“Helt besviken”

“Kan inte återbetalas efter förnyelse”

“Saknar rättvis återbetalningspolicy”

“Ingen återbetalning enligt policy”

“Vägrar att ge full återbetalning av prenumerationen som togs från uppgifterna som lämnades när vi registrerade oss för en gratis provperiod, trots att vi kontaktade dem samma dag som betalningen togs”

“Vägrar återbetala pengar efter 7 dagar”

“Bedrägeri businessmodell”

“Vägrar att återbetala”

“obefintlig återbetalning efter avbrutet kreditkort”

“Ingen återbetalning trots utanför återbetalningspolicy.”

“Svårt att få återbetalning”

“ingen återbetalning av pengar”

“Upplevelse vid försök till återbetalning”

“Dålig återbetalningsupplevelse”

“Otillräcklig information om avgift och återbetalning”

“Lång väntetid för återbetalning”

“Svårt att få återbetalning”

“Försöker lura kunder att glömma att avbryta gratis provperioden”

“avslutade mitt abonnemang och HAR BEVIS innan de debiterade mig och en vecka senare försökte de igen dra mitt kort och det gick igenom!”

“efter de försökte fördröja tiden genom att inte svara och erbjuda FÖRÖDELADE moterbjudanden. äntligen kom jag någonstans och Min 100% återbetalning är på väg nu.”

“Företagets policy är en total lögn.”

“Tidskrävande process för återbetalningar. De försöker slösa bort din tid för att öka chansen att du inte svarar i tid under återbetalningsperioden.”

👍 2   👎 68

Skillshares returpolicy får en sammanfattning av både positiva och negativa aspekter baserat på recensionerna. Positivt är att Skillshare faktiskt erbjuder återbetalning i vissa fall av dubblettdragningar och att vissa användare har rapporterat att de fick hjälp med problem efter att ha kontaktat företaget. Å andra sidan är det dock en vanlig klagomål att företaget inte erbjuder återbetalning efter att ett medlemskap har aktiverats - även om det inte har använts eller önskas. Många kunder har även påpekat att det är svårt att få återbetalning och att företagets policy tycks vara restriktiv och svår att förstå. Det är även olyckligt att vissa användare har upplevt att de debiterats för tjänster de inte velat ha och att det inte finns någon tydlig information om återbetalning utan att behöva skapa ett konto. Sammantaget verkar Skillshares returpolicy vara kontroversiell och riskabel för kunder med många klagomål om att de inte fått tillbaka sina pengar i enlighet med sina förväntningar.


Om Skillshare

Skillshare är ett amerikanskt online-lärande community som är inriktat på videoinstruktioner för kreativa fält som design, fotografi, video, musik, frilansande och mer. Grundat av Michael Karnjanaprakorn och Malcolm Ong i april 2010, tillhandahåller plattformen tusentals kurser till prenumeranter från hela världen, med syftet att främja lärande genom att göra det tillgängligt, överkomligt och inriktat på praktiska färdigheter. Medlemmar kan ta del av kurser, skapa projekt, och också undervisa genom att skapa egna kurser, vilket bidrar till en dynamisk och ständigt växande lärandemiljö. Skillshare är baserat i New York, USA.


Kontaktinformation

🌐 skillshare.evyy.net



Kategorier

Tjänster | Mjukvara