OmdömesStalle

    Recensioner Fello

    Om Fello

    Fello är ett företag som erbjuder flexibla mobilabonnemang som är lätta att förstå. Hela företagsidén började då Lisa bytte till ”marknadens billigaste abonnemang”, men hon blev otroligt besviken då hon fick hem första fakturan, istället för att hennas kostnader sänktes blev de högre än någonsin i. Detta hände 2013, då pluggade fortfarande Lisa och John var inne i en helt annan bransch. Affärsidén blev att de ville vara en mobiloperatör som behandlar sina kunder som vänner, en operatör utan finstilta texter, krångliga villkor och asterisk-stjärnor. John och Lisa bokar ett möte med Telia och efter det följde 12 månader av hårt arbete, gråt, skratt och sömnlösa nätter, men hela det ledde till Fello. John och lisa brinner för kundservice och de gav sig in i en bransch som är dominerad utav jättar, men vision är och har alltid varit att förändra hela branschen.

    Vad erbjuder Fello

    Fello erbjuder mobilabonnemang med schyssta villkor och sunt förnuft. Företaget erbjuder några olika abonnemang men oberoende vilket du väljer får du fria samtal och SMS inom Sverige. Det är aldrig någon bindningstid som gäller eller uppsägningstid, hos Fello kan du stanna om du vill men det är inte ett måste. Det finns fem olika mobilabonnemang att välja mellan, på hemsidan kan du läsa tydligt om alla de olika erbjudandena och välja det som passar dig bäst. Vill du byta abonnemang men ändå hålla ditt gamla telefonnummer går det även utmärkt, när du startar ett nytt abonnemang ska du välja om du vill ha ett nytt nummer eller hålla ditt gamla, själva nummerflytten kommer att ta cirka 1–2 arbetsdagar. Efter det kommer ditt nya SIM – kort komma hem i posten innan god tid innan ditt nya abonnemang startar och då behöver du byta SIM-kort i din mobil.

    Om du är student, under 18 år eller över 55 år finns det några speciellt utvalda abonnemang som är extra prisvärda. Fello erbjuder även att du kan spara upp till 25GB oanvänd surf och använda det senare när det behövs lite extra.

    Klagomålshantering hos Fello

    Som alla andra företag vill även Fello att du ska vara nöjd, och skulle du inte vara det ska du ta och kontakta dem och berätta varför du inte är nöjd. Om det blir tvist mellan en kund och Fello angående avtalet sak det avgöras av allmän domstol med tillämpning av svensk lag. Om du som kund känner att du vill ta ditt problem prövat har du möjligheten att få det av Allmänna Reklamationsnämnden. Om du har några andra frågor som inte gäller ett klagomål eller reklamation kan du läsa de oftast ställda frågorna på hemsidan, men du kan även ringa dem på telefon eller skicka mejl till dem och då kommer du att få svar inom 24 timmar.

    Vad tycker du om Fello?

    Har du bytt ut ditt abonnemang till Fello? Skriv då en egen recension om företag, vad du tycker, hur allt fungerar och om du är nöjd att du bytt ut ditt abonnemang.

    Låter Fello intressant? Kolla då in denna video för att se hur du ska beställa via Fello.

    Fello
    Omdömen, klagomål och kundupplevelser (0)

    10
    100% Skulle handla här igen!
    Beställning
    rating
    10
    Tjänst
    rating
    10
    Prissättning
    rating
    10
    Leverans
    rating
    10

    Alla recensioner

    Läs oberoende recensioner, konsumentupplevelser, synpunkter och klagomål här! Få reda på de bästa butikerna att lägga sin order hos (på nätet). Tillsammans kan alla nu avgöra vilka butiker som är värdiga och vilka som inte är det!

    Skriv din egen recension om Fello

    Din recension