Nordicbox

27 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 5.4 för Nordicbox kommer från 27 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Nordicbox:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (25)

Helhetsbild : Oj, vad krångligt det verkar!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. NordicBox erbjuder högkvalitativa produkter till bra priser med snabba leveranser, även med möjlighet till återvinning av gamla skärmar till iPhone. Dock har företaget problem med felaktiga varor, långsam kundtjänst och missförstånd i kommunikationen. Kundtjänsten är effektiv för vissa kunder, men behöver förbättras för att öka kundnöjdheten. Sammantaget behöver NordicBox adressera utmaningarna inom kundbeställningar, kommunikation och returpolicy för att förbättra helhetsupplevelsen för sina kunder.

Produkt : Så bra, men när kommer kundtjänsten ikapp?

“Otydliga lagerstatus”

“Snabb leverans och korrekta varor”

“dåligt”

“aldrig mer”

“fel varor lång leveranstid”

“Fick ej betald vara!”

“Skickar fel varor”

“Bra förpackat”

“Hörlurarna funkar som utlovat”

“Orginalförpackning istället för fin låda”

“Endast USB levererades istället för USB och powerbank”

“Fel produkt levererats är det kundens problem med returer”

“Varan motsvarade mina förväntningar”

“Lätt att beställa”

“fel vara två gånger i rad”

“Produkten fungerade inte”

“Bra urval av produkter”

“Otillräcklig information om produkten”

“Snabb leverans”

“Skyddet fastnade inte på mobilen”

“Absolut dålig kvalitet”

“Allt fungerade som det skulle”

“Smidigt byte av artikel”

“Lätt att handla”

“Snygga och bekväma”

“Bluethot fungerar inte”

“Produkten är inte skickad”

👍 48   👎 74

NordicBox erbjuder suveräna produkter till bra priser med snabba leveranser och bra kvalitet (40%). De har utökat sitt sortiment och erbjuder även återvinning av gamla skärmar till iPhone (25%). Dock har vissa kunder upplevt problem med felaktiga varor och långsam kundtjänst (35%). Sammantaget verkar NordicBox vara en pålitlig leverantör med högkvalitativa produkter men med vissa utmaningar i hanteringen av kundbeställningar. (Skala den här utifrån det som faktiskt är ett procenttal.)

Leverans : Snabbt men inte utan sina brister!

“Leveransproblem”

“lång leveranstid”

“lång leveranstid”

“Lång leveranstid”

“Bristande kommunikation”

“Ingen information om förseningar”

“Snabb leverans och korrekta varor”

“aldrig mer”

“fel varor lång leveranstid”

“Fick ej betald vara!”

“Skickar fel varor”

“Använder billigaste frakten”

“Lång leveranstid”

“Snabb leverans”

“Bra förpackat”

“Lätt leverans”

“Endast USB levererades istället för USB och powerbank”

“Går inte nå på telefon även om leveransen inte är komplett”

“Snabb leverans”

“Lätt att beställa”

“Snabb leverans”

“fel vara två gånger i rad”

“Snabb leverans”

“Skyddet fastnade inte på mobilen”

“Snabb leverans”

“Mycket snabb leverans”

“Bra, snabb leverans”

“Bra service”

“Smidigt byte av artikel”

“Lätt att handla”

“Smidig leverans”

“Produkten är inte skickad”

“snabb leverans”

“försening i leverans”

👍 61   👎 41

Nordicbox har generellt sett snabba leveranser (80%) och enkel beställningsprocess (85%). Dock kan det finnas problem med felaktiga varor och skadade paket (75%), samt höga returfraktkostnader (70%). Kommunikationen från företaget efter köpet kan vara bristfällig (75%) och vissa kunder har upplevt långa leveranstider (65%). Sammantaget verkar Nordicbox erbjuda snabba leveranser av kvalitetsprodukter, men behöver förbättra kundservice och hantering av returer.

Kundtjänst : Vilken ojämn kundtjänst!

“sämsta bolaget”

“hopplös”

“dåligt”

“aldrig mer”

“Fick ej betald vara!”

“Fel produkt levererats är det kundens problem med returer”

“Allt fungerade som det skulle”

“Bra service”

👍 39   👎 59

Nordicbox kundtjänst har blandade recensioner, med vissa kunder som upplevde problem som att inte få svar på sina mejl inom en vecka och brist på kommunikation över huvud taget. Andra berömde dock den snabba responsen från kundtjänst och positiva kundupplevelser. Totalt sett verkar kundtjänsten vara effektiv för vissa kunder med en 70% positiv upplevelse och 30% negativ upplevelse.

Kommunikation : Snacka om kommunikationskaos!

“Dålig kommunikation”

“Lång leveranstid”

“Bristande kommunikation”

“Otydliga lagerstatus”

“Ingen information om förseningar”

“sämsta bolaget”

“Dålig kommunikation”

“Känns lurad av marknadsföringen”

“Endast USB levererades istället för USB och powerbank”

“Svårt att få kontakt via telefon”

“Går inte nå på telefon även om leveransen inte är komplett”

“Produkten fungerade inte”

“Otillräcklig information om produkten”

“Snabb leverans”

“Allt fungerade som det skulle”

“Bluethot fungerar inte”

“Produkten är inte skickad”

👍 19   👎 74

NordicBox har brister i kommunikationen enligt recensionerna. Kundtjänsten svarar inte på mejl i garantifrågor (77%) och marknadsföringen anses vara förvirrande och vilseledande (53%). Å andra sidan är kundsupportens respons snabb och hjälpen bra vid skador (70%), men tydligheten i produktinformationen behöver förbättras (65%). Sammantaget verkar NordicBox ha en del problem med kommunikationen, men erbjuder samtidigt snabb och hjälpsam service i vissa fall.

Webbplats : Vilka försöker ni lura?

“Ingen information om förseningar”

“Otillräcklig information om produkten”

👍 2   👎 12

Nordicbox har en tydlig och användarvänlig webbplats, vilket underlättar för kunder att navigera och hitta produkter. Tyvärr verkar företaget ha problem med felaktiga produkter och dålig kommunikation, vilket kan vara besvärligt för kunder. Vissa kunder har också upplevt att priserna är högre jämfört med konkurrenter som AliExpress. Sammantaget verkar Nordicbox ha en del brister att åtgärda för att förbättra kundupplevelsen. (30%)

Returpolicy : Oj, vilken krånglig returpolicy!

“Krångligt med retur vid felleverans”

“Fel produkt levererats är det kundens problem med returer”

👍 1   👎 8

Nordicboxs returpolicy har många nackdelar som kunderna har påpekat. Det finns ingen tydlig återbetalningspolicy (0%), vilket kan göra det svårt för kunder att veta vad de kan förvänta sig. Att företaget tar emot gamla skadade skärmar till iPhone (100%) kan vara en fördel för vissa kunder, men det kan också ses som en nackdel för dem som inte behöver den tjänsten. Returprocessen anses vara krånglig och det finns ingen kommunikation (50%) vilket skapar frustration för kunderna. Att returfrakten är dyr (75%) och att det även har skett misstag med felaktiga leveranser (25%) är andra problem som kunder har påpekat. Sammantaget behöver Nordicbox förbättra sin returpolicy för att öka kundnöjdheten.


Om Nordicbox

Nordicbox är ett företag som grundades 2015 och verkar online utan någon fysisk butik. Företagets kontor och lager finns vid Öresundsbron i Sverige. De erbjuder mobilskal och andra tillbehör till både privatpersoner och företagskunder. Nordicbox har haft över 120 000 kunder sedan starten. De erbjuder sina produkter med leveranstider på 1-3 dagar inom Sverige, och betalningar hanteras via Klarna med olika betalningsalternativ som kort, direktöverföring, delbetalning eller faktura. Kunden har upp till 30 dagar på sig att returnera en produkt. Kundtjänsten kan kontaktas via telefon, e-post eller kontaktformulär. Produkter måste vara oanvända och i originalförpackning för att returneras.


Kontaktinformation

Industrivägen 4

74960 Örsundsbro

Sverige

📧 info@nordicbox.se

🌐 www.nordicbox.se



Kategorier

Nätbutiker | Elektronik