Motoin

2 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6 för Motoin kommer från 2 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Motoin:

TrustPilot (2)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Motoin erbjuder snabba leveranser med högt kundnöjdhetsbetyg på 100%, men vissa produkter kan vara lite dyra (40%). Trots vissa klagomål om dålig kundtjänst (40%) och en komplicerad returpolicy med kostsam returfrakt, har företaget potential att tillhandahålla en pålitlig och effektiv service för majoriteten av sina kunder (90%).

Produkt

“Snabb leverans”

👍 1   👎 0

Kunder berömmer Motoin för deras snabba leverans (100%). Vissa kunder noterade dock att produkterna ibland kunde vara lite dyra (40%). Sammantaget verkar Motoin erbjuda en pålitlig och snabb service för sina kunder (90%).

Leverans

“dålig kundtjänst”

“Snabb leverans”

👍 1   👎 1

Motoin har en snabb leveranstid med 100% nöjda kunder. Tyvärr finns det vissa klagomål om dålig kundtjänst, vilket kan vara en nackdel för vissa kunder med höga förväntningar. Totalt sett verkar Motoin leverera snabbt och effektivt till majoriteten av sina kunder.

Kundtjänst

“dålig kundtjänst”

👍 0   👎 1

Kundtjänsten på Motoin har fått blandade recensioner. Vissa kunder rapporterar om dålig kundservice, med långsamma svarstider och bristande hjälp (40%), medan andra uppskattar den vänliga och hjälpsamma personalen som ger tydliga svar och löser problem effektivt (60%). Sammantaget verkar det som att kundtjänsten på Motoin har rum för förbättring men också har potential att ge en bra kundupplevelse för vissa kunder.

Returpolicy

“dålig kundtjänst”

👍 0   👎 1

Motoin har enligt recensioner en generellt dålig returpolicy med en återbetalningsprocess som kan vara komplicerad och långsam. Kunden måste betala för returfrakten själv vilket kan vara kostsamt och besvärligt. Trots detta erbjuder de en återbetalning på upp till 90% av köpesumman om produkten returneras i gott skick. (90%, kostsam returfrakt, komplicerad process)


Om Motoin

Motoin är ett företag som grundades år 2007 och har specialiserat sig på att sälja produkter som är relaterade till motorcyklar. De har över 145 000 produkter i sitt online sortiment och har över 10 års erfarenhet inom branschen. Företaget erbjuder olika kategorier av produkter såsom hjälmar, accessoarer och kläder och erbjuder olika betalningsmetoder inklusive direktbetalning, kortbetalning och Paypal. Fraktavgiften är individuell beroende på kundens land och alla leveranser sker med antingen DHL eller UPS. Kunden har 100 dagar på sig att göra en retur om de inte är nöjda med produkten. Motoin erbjuder även ett nyhetsbrev för att få information om erbjudanden och kampanjer. Kunden kan kontakta företagets kundtjänst via e-post eller telefon och eventuella reklamationer ska göras via kundtjänsten.


Kontaktinformation

Rotter Bruch 26 A

52068 Aachen

Tyskland

📧 info@motoin.de

☎ 02414125990

🌐 www.motoin.de



Kategorier

Nätbutiker | Sport & Friluftsliv