Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Magasin 11 har en imponerande produktutbud med fina och väl designade produkter, även om vissa kan tycka att priserna är lite höga. Kundservice och snabb leverans uppskattas, men det kan finnas problem med långa leveranstider och betalningsfrågor. Webbplatsen är lätt att navigera och har en attraktiv design. Returpolicyn är generellt sett bra men vissa kunder kan ha problem med att få tillbaka pengarna vid retur och klagar på höga returavgifter. (85%)
Produkt
Magasin 11 har ett brett urval av fina och snyggt designade produkter (100%). Kunderna uppskattar variationen av produkter samt den snabba leveransen (100%). En del kan tycka att priserna är något höga, men det kompenseras av den höga kvaliteten på produkterna (95%). Totalt sett är Magasin 11 en bra butik med många positiva egenskaper.
Leverans
Magasin 11 erbjuder snabb leverans och effektiv kundservice, vilket uppskattas av många kunder. (80%) Det kan dock vara jobbigt med leveranser ibland och vissa upplever lång leveranstid samt betalningsproblem. (30%) Det finns även extra kostnader för frakt av hela leveransen och vid splittrade leveranser. (40%) Trots detta har företaget fina produkter och anses ha bra kundtjänst. (70%)
Kundtjänst
Magasin 11 erbjuder snabb leverans och snabba svar från kundservicen (80%), men vissa kunder upplever det som jobbigt med leveranser (50%). Det finns klagomål på bristande kundservice och social kundkompetens (30%), samt problem med kontrollen över betalningar via Klarna (40%). Å andra sidan uppskattar vissa kunder den bra kundtjänsten och den snabba leveransen (70%).
Kommunikation
Magasin 11 har en lång leveranstid och betalningsproblem, vilket kan vara jobbigt för kunderna. Kundservicen är dålig och det finns en brist på social kundkompetens. Dessutom verkar det finnas problem med kontrollen över betalningar via Klarna. (20%)
Webbplats
Magasin 11 har ett bra urval av produkter och en variation av produkter, vilket gör det enkelt att hitta det man söker. Den snygga designen på webbplatsen gör shoppingupplevelsen trevlig och lockande. (100%)
Returpolicy
Magasin 11:s returpolicy ger kunderna möjlighet att returnera varor om de inte är nöjda med sitt köp. Returprocessen verkar vara relativt enkel och smidig enligt majoriteten av recensionerna. Många kunder tycker att det är bra att man har 30 dagars öppet köp. Å andra sidan rapporteras det att en mindre andel av kunderna har haft problem med att få tillbaka pengarna vid retur, vilket kan vara en nackdel (20%) för vissa kunder. Det finns också några klagomål på att returavgiften är för hög (15%) och att det inte alltid erbjuds gratis returfrakt (10%). Sammantaget verkar Magasin 11 ha en bra returpolicy, men det finns vissa förbättringsområden att ta hänsyn till.
Om Magasin 11
Magasin 11 är ett svenskt företag som grundades och lanserades 2000 genom en fysisk butik i Göteborg. De erbjuder olika inredningsprodukter både i sin e-handel och i sitt showroom på Öckerö. Sortimentet inkluderar produkter såsom kökstillbehör, möbler, belysning och mer. Kunder kan välja mellan olika betalningsalternativ via Klarna och får sina paket levererade av PostNord och DHL inom 30 dagar från beställning. Magasin 11 erbjuder även ett nyhetsbrev för kunderna att prenumerera på för att få information om kampanjer och erbjudanden. Kunden kan kontakta företaget genom e-post eller telefon, och vid eventuella reklamationer bör kundtjänsten kontaktas. Såväl som fysiska butiker som onlinebutiker, Magasin 11 erbjuder kvalitetsprodukter för att hjälpa kunder att skapa en vacker inredning i sina hem.
Kontaktinformation
Långesand 8
475 31 Öckerö
Sverige