Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Flyghjälp erbjuder en snabb och enkel återbetalningsprocess (80%) samt bra kundservice vid försenade flyg (75%). De kan hjälpa till att få rättvisa med vissa flygbolag som försöker bluffa (85%). Trots vissa långa väntetider för ersättning (20-25%) och brist på hjälp vid andra problem än försenade flyg (5-10%), är det en rekommenderad tjänst för att få kompensation vid försenade flyg. Med en användarvänlig webbplats (86%) och generös returpolicy (25%) ger Flyghjälp ett övergripande bra intryck med många nöjda kunder.
Produkt
Flyghjälp erbjuder en snabb och enkel återbetalningsprocess (80%). De har en bra kundservice och hjälper till att få tillbaka ersättning vid försenade flyg (75%). Det är en superbra win-win lösning för resenärer (70%), och det är enkelt att ladda upp handlingar för att få ersättning (90%). Tyvärr kan vissa flygbolag försöka bluffa, men Flyghjälp kan hjälpa till att få rättvisa (85%). Generellt sett en rekommenderad tjänst för att hantera försenade flyg och få rättmätig kompensation.
Leverans
Flyghjälp erbjuder snabb återbetalning (80%), bra kompensation vid försenat flyg (75%), och effektiv hjälp med bokning av ny biljett vid inställt flyg. Tyvärr kan det ta lång tid innan man får ersättningen, med vissa kunder som väntat över två år (20-25%). Vissa kunder har också upplevt brist på hjälp vid andra typer av problem än försenade flyg (5-10%). Sammantaget verkar Flyghjälp vara ett bra alternativ för att få kompensation vid försenade flyg, även om väntetiden för ersättning kan vara lång.
Kundtjänst
Kundtjänsten hos Flyghjälp.se har generellt sett fått positiv feedback med en hög andel av nöjda kunder. Många uppskattar det professionella bemötandet, den snabba och effektiva hanteringen av ärenden samt den bra informationen som ges. Dock har det också förekommit kritik gällande långa väntetider för ersättning, bristande kommunikation och att vissa ärenden inte skickas vidare. Sammantaget verkar Flyghjälp.se alltså vara en pålitlig och hjälpsam tjänst för att få kompensation vid försenade flyg. (80%)
Kommunikation
Flyghjälp får generellt positiva omdömen med kunder som uppskattar den sakliga och tydliga kommunikationen från början, samt den tydliga beskrivningen av processen och förväntningarna (95%). Kunden ger också beröm för den bra återbetalningen och den tydliga informationen om status (90%). Däremot brister det ibland i kommunikation och återkoppling, vilket kan förbättras för att ge ännu bättre kundservice (75%). Sammantaget ger flyghjälp ett bra intryck och rekommenderas av flera nöjda kunder.
Webbplats
Flyghjälp är en användarvänlig webbplats med lättåtkomlig information som gör det enkelt att ladda upp och skicka in de nödvändiga dokumenten för att få hjälp med flygförseningar eller inställda flyg. Processen för återbetalning är snabb och enkel, och det är även möjligt att lägga till ytterligare uppgifter vid ett senare tillfälle. Webbplatsen ger tydlig information om EU-reglerna och rekommenderas varmt av tidigare användare. En liten del av användarna upplevde dock en viss brist på detaljer i informationen. (86%)
Returpolicy
Flyghjälp har en generös returpolicy med snabb återbetalning (25%) och tydlig information om regler och rättigheter (15%). Trots lång väntetid för ersättning (10%) och problem med betalningen, finns det inga extra sena avgifter (20%) och det kostar inget om man inte får ersättning (5%). Kundservicen är bra och effektiviteten rekommenderas varmt till alla som drabbats av försenade flyg. (10%) Tack vare Flyghjälpen kan man även få tips om möjlig återbäring, vilket har varit en positiv överraskning för många kunder. (15%)
Om flyghjälp
Flyghjälp är ett företag som grundades och lanserades i Köpenhamn, Danmark under 2014. De är verksamma på den skandinaviska marknaden och hjälper personer med sina flygresor om det uppstår problem, som förseningar eller inställda flyg. I dagsläget arbetar 35 personer på företaget och sedan starten har de hjälpt cirka 140,000 passagerare med sina resor. Tjänsten de erbjuder fungerar online där resenärer fyller i information om sin flygresa och kan då få ersättning för eventuella problem.
Kontaktinformation
Holmbladsgade 133
2300 Köpenhamn S
Danmark