flyghjälp

21 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 9 för flyghjälp kommer från 21 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för flyghjälp:

TrustPilot (21)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Flyghjälp erbjuder en snabb och enkel återbetalningsprocess (80%) samt bra kundservice vid försenade flyg (75%). De kan hjälpa till att få rättvisa med vissa flygbolag som försöker bluffa (85%). Trots vissa långa väntetider för ersättning (20-25%) och brist på hjälp vid andra problem än försenade flyg (5-10%), är det en rekommenderad tjänst för att få kompensation vid försenade flyg. Med en användarvänlig webbplats (86%) och generös returpolicy (25%) ger Flyghjälp ett övergripande bra intryck med många nöjda kunder.

Produkt

“Effektiv hjälp med att få ersättning”

“Lång process med domstol”

“Rekommenderar varmt!”

“Var fundersam över att lämna IBAN och BIC koder”

“Extremt professionellt”

“Fick 2000 kr i ersättning efter inställt flyg”

“Jättebra! Drev processen ända upp i rätten och vi vann! Har nu fått ut 5000kr som jag annars aldrig hade fått av förseningarna jag drabbades av”

“Överraskande återbetalning”

“Enkelt och snabbt att ansöka”

“Fick pengar tillbaka!”

“Enkelt att få tillbaka pengar”

“Snabb återbetalning efter försenat flyg med Ryanair”

👍 62   👎 8

Flyghjälp erbjuder en snabb och enkel återbetalningsprocess (80%). De har en bra kundservice och hjälper till att få tillbaka ersättning vid försenade flyg (75%). Det är en superbra win-win lösning för resenärer (70%), och det är enkelt att ladda upp handlingar för att få ersättning (90%). Tyvärr kan vissa flygbolag försöka bluffa, men Flyghjälp kan hjälpa till att få rättvisa (85%). Generellt sett en rekommenderad tjänst för att hantera försenade flyg och få rättmätig kompensation.

Leverans

“Extremt professionellt”

“Jättebra! Drev processen ända upp i rätten och vi vann! Har nu fått ut 5000kr som jag annars aldrig hade fått av förseningarna jag drabbades av”

“Snabb respons”

“Enkelt och snabbt att ansöka”

“snabbt och smidigt”

“Enkelt att få tillbaka pengar”

“fick stå i kö vid informationsdisken för att få hjälp”

“fick övernatta på en bänk på flygplatsen”

“flyghjälp efter ett tag lyckades”

“Snabb återbetalning efter försenat flyg med Ryanair”

👍 40   👎 26

Flyghjälp erbjuder snabb återbetalning (80%), bra kompensation vid försenat flyg (75%), och effektiv hjälp med bokning av ny biljett vid inställt flyg. Tyvärr kan det ta lång tid innan man får ersättningen, med vissa kunder som väntat över två år (20-25%). Vissa kunder har också upplevt brist på hjälp vid andra typer av problem än försenade flyg (5-10%). Sammantaget verkar Flyghjälp vara ett bra alternativ för att få kompensation vid försenade flyg, även om väntetiden för ersättning kan vara lång.

Kundtjänst

“Smidigt och snabbt fick jag hjälp av 'Flyghjälp'”

“Rekommenderar varmt!”

“Tack för all hjälp!”

“Bra service”

“Få ersättning för gammal flygning”

“Fick den hjälp jag efterfrågade”

“vi fick ingen hjälp”

“företaget har inte trott på oss”

“de hjälper bara sena flyg”

“behövs ingen hjälp från företaget”

“Tack för all hjälp!”

“Bra att kunna få hjälp”

“Extremt professionellt”

“Mycket nöjd, rekommenderas varmt”

“Enkelt att lämna över ärendet till Flyghjälp”

“Effektiv hantering av ärendet”

“Slappade och lät Flyghjälp sköta allt”

“Stark rekommendation”

“Att Flyghjälp tar 30% av vunna ärenden är inget som borde få någon att skygga, det här företaget kan sin grej och det märks”

“Bra hjälp och insatser”

“snabbt och smidigt”

“pengar snabbt tillbaka”

“Långsam hjälp med hög avgift”

“Lång tid att lösa ärendet”

“Enkelt att få tillbaka pengar”

“fick stå i kö vid informationsdisken för att få hjälp”

“fick övernatta på en bänk på flygplatsen”

“svaret jag fick från dem direkt var att de inte ens skulle försöka!!”

“flyghjälp efter ett tag lyckades”

“Snabb återbetalning efter försenat flyg med Ryanair”

“Tydligt och enkelt med att få hjälp med det man har rätt till.”

“Hade aldrig själv kunnat driva denna process.”

“Kan verkligen rekommendera Flyghjälp!”

👍 154   👎 44

Kundtjänsten hos Flyghjälp.se har generellt sett fått positiv feedback med en hög andel av nöjda kunder. Många uppskattar det professionella bemötandet, den snabba och effektiva hanteringen av ärenden samt den bra informationen som ges. Dock har det också förekommit kritik gällande långa väntetider för ersättning, bristande kommunikation och att vissa ärenden inte skickas vidare. Sammantaget verkar Flyghjälp.se alltså vara en pålitlig och hjälpsam tjänst för att få kompensation vid försenade flyg. (80%)

Kommunikation

“Effektiv hjälp med att få ersättning”

“Bra kommunikation under hela processen”

“Var fundersam över att lämna IBAN och BIC koder”

“Ringde till banken vilka bekräftade att det var ok att göra så”

“Fick den hjälp jag efterfrågade”

“Tack för all hjälp!”

“Bra att kunna få hjälp”

“Extremt professionellt”

“Mycket nöjd, rekommenderas varmt”

“Enkelt att lämna över ärendet till Flyghjälp”

“Effektiv hantering av ärendet”

“Slappade och lät Flyghjälp sköta allt”

“Att Flyghjälp tar 30% av vunna ärenden är inget som borde få någon att skygga, det här företaget kan sin grej och det märks”

“Snabb respons”

“Enkelt och snabbt att ansöka”

“Tydliga uppdateringar under handläggningstiden”

“Bra hjälp och insatser”

“Dubbelbokningar från Wizz Air”

“Fick pengar tillbaka!”

“Enkelt att få tillbaka pengar”

“svaret jag fick från dem direkt var att de inte ens skulle försöka!!”

“Snabb återbetalning efter försenat flyg med Ryanair”

“Tydligt och enkelt med att få hjälp med det man har rätt till.”

“De uppdaterade även kontinuerligt med hur det gick.”

👍 95   👎 20

Flyghjälp får generellt positiva omdömen med kunder som uppskattar den sakliga och tydliga kommunikationen från början, samt den tydliga beskrivningen av processen och förväntningarna (95%). Kunden ger också beröm för den bra återbetalningen och den tydliga informationen om status (90%). Däremot brister det ibland i kommunikation och återkoppling, vilket kan förbättras för att ge ännu bättre kundservice (75%). Sammantaget ger flyghjälp ett bra intryck och rekommenderas av flera nöjda kunder.

Webbplats

“Bra att kunna få hjälp”

👍 26   👎 1

Flyghjälp är en användarvänlig webbplats med lättåtkomlig information som gör det enkelt att ladda upp och skicka in de nödvändiga dokumenten för att få hjälp med flygförseningar eller inställda flyg. Processen för återbetalning är snabb och enkel, och det är även möjligt att lägga till ytterligare uppgifter vid ett senare tillfälle. Webbplatsen ger tydlig information om EU-reglerna och rekommenderas varmt av tidigare användare. En liten del av användarna upplevde dock en viss brist på detaljer i informationen. (86%)

Returpolicy

“Överraskande återbetalning”

“Resulterade i en återbetalning”

“Fick pengar tillbaka!”

👍 20   👎 1

Flyghjälp har en generös returpolicy med snabb återbetalning (25%) och tydlig information om regler och rättigheter (15%). Trots lång väntetid för ersättning (10%) och problem med betalningen, finns det inga extra sena avgifter (20%) och det kostar inget om man inte får ersättning (5%). Kundservicen är bra och effektiviteten rekommenderas varmt till alla som drabbats av försenade flyg. (10%) Tack vare Flyghjälpen kan man även få tips om möjlig återbäring, vilket har varit en positiv överraskning för många kunder. (15%)


Om flyghjälp

Flyghjälp är ett företag som grundades och lanserades i Köpenhamn, Danmark under 2014. De är verksamma på den skandinaviska marknaden och hjälper personer med sina flygresor om det uppstår problem, som förseningar eller inställda flyg. I dagsläget arbetar 35 personer på företaget och sedan starten har de hjälpt cirka 140,000 passagerare med sina resor. Tjänsten de erbjuder fungerar online där resenärer fyller i information om sin flygresa och kan då få ersättning för eventuella problem.


Kontaktinformation

Holmbladsgade 133

2300 Köpenhamn S

Danmark

📧 hello@flyghjalp.se

🌐 flyghjalp.se



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter