eBay

101 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.8 för eBay kommer från 101 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för eBay:

TrustPilot (101)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. eBay har en blandad returnpolicy där vissa kunder upplever svårigheter med att få tillbaka sina pengar medan andra har haft positiva erfarenheter med snabba utbyten av defekta produkter. Returnpolicyen verkar vara effektiv för vissa kunder, men för andra kan den vara otillräcklig. (50%)

“Fick ej betald vara”

“Avstängning utan förklaring efter genomfört köp.”

“Kvaliteten på produkten”

“Dålig kundservice”

“Höga fraktkostnader”

“Snabb återbetalning”

“Bra återbetalningspolicy”

“Trasig affärsmodell”

“Spärrat konto utan anledning”

“Svårt att reklamera efter lång tid”

👍 1   👎 2

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Karin Cederblad - 15 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Fick ej betald vara
  • Helt omöjligt att få tag på säljare/kundtjänst
  • Står att varan jag köpte är levererad men det står inte vart och till vilket postombud
  • När jag loggar in på kontot hittar inte varan
  • Sonen har väntat länge och är väldigt besviken
  • Trodde EBay var seriöst, men detta är inte okej

Niclas Lilja - 15 november 2023Trustpilot 🔗

  • Falska anklagelser utan grund ger nog bra med böter i USA.
  • Ingen information om varför man blir avstängd, endast AI-svar tillbaka.
  • Avstängning utan förklaring efter genomfört köp.
  • Samma svar till flera användare utan att röja bedömning.
  • Skräpföretaget eBay kan dra åt xxxxxxx...

Ulrika Nilsson - 21 september 2023Trustpilot 🔗

  • Kvaliteten på produkten
  • Dålig kundservice
  • Höga fraktkostnader
  • Otydlig kommunikation

Amadeus Öster - 12 september 2023Trustpilot 🔗

  • Bra kundservice
  • Snabb återbetalning
  • Pålitlig plattform
  • Lång erfarenhet av användning
  • Bra återbetalningspolicy

JJ - 10 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Trasig affärsmodell
  • Inkompetens inom företaget
  • Permanent avstängning av konto utan förklaring
  • Bättre alternativ att handla på

DP - 2 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Spärrat konto utan anledning
  • Ebay avbrutit mina ordrar och spärrat mitt konto
  • Har inte fått någon återbetalning
  • Får inget svar på vad jag ska ha gjort som är skadligt för ebay
  • Mycket märkligt att de anser det skadligt att använda deras tjänst
  • Känns inte långt från bedrägeri
  • Hade inte väntat mig det av ett sådant stort e-handelsföretag som ebay

Lars Mattsson - 22 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid och extra avgifter
  • Problem med tull och utebliven leverans
  • Svårt att reklamera efter lång tid
  • Opålitligt företag

Gabriel - 24 april 2023Trustpilot 🔗

  • Mitt konto blev avstängt utan möjlighet att överklaga
  • Ingen hjälp från support
  • Beslutet om avstängning gavs utan förklaring
  • Hoppas på att få mina figurer ändå

Andreé Johansen - 27 mars 2023Trustpilot 🔗

  • Kontot spärrades direkt efter skapandet och artikeluppladdningen
  • Ingen förklaring gavs för kontostängningen eller vilken policy som brutits
  • Alla relaterade konton stängdes ner som hämndåtgärd utan förklaring

Ann Ruthström - 19 februari 2023Trustpilot 🔗

  • Blev avstängd på livstid.
  • Kontaktat kundtjänst men de hävdar att jag är en "risk"...

Jade Grannum - 26 april 2022Trustpilot 🔗

  • Ebay behöll mina pengar
  • Avstängd utan anledning
  • Svårt att kommunicera med Ebay
  • Okunnig kundsupport
  • Avstängning pga tidigare incidenter
  • Ingen möjlighet att överklaga avstängning

Karl - 31 januari 2022Trustpilot 🔗

  • Snabb återställning av konto
  • Missförstånd kring avstängning
  • Varning om scammed säljare
  • Community support för att få tillbaka pengar
  • Kolosala brister i garantin
  • Community support för att lösa problem
  • Återfå pengar tack vare Ebay

Adids Ml - 13 oktober 2021Trustpilot 🔗

  • Blev bannad efter två minuter

Per - 5 oktober 2021Trustpilot 🔗

  • Stängd två gånger på två dagar

Alexander sevon - 30 augusti 2021Trustpilot 🔗

  • Snabb betalning och uppgiftsinsamling
  • Kontot blev bannat utan förklaring
  • Ingen återbetalning och ingen möjlighet att förklara sig

Sir Arthur King of bobland - 29 januari 2021Trustpilot 🔗

  • bra produkt
  • svårigheter med retur
  • problem med kommunikation
  • dyra priser

Tommy Edlund - 1 december 2020Trustpilot 🔗

  • saknas delar, dålig manual, 3 veckors leverans, uteblivet återbetalning, många ursäkter

Tom Hallström - 2 augusti 2020Trustpilot 🔗

  • Inga pengar förlorade

Linda Bergh - 1 januari 2019Trustpilot 🔗

  • Fantastisk kundtjänst
  • Bra priser
  • Snabb leverans
  • Bra return policy

Katrin. E - 8 januari 2018Trustpilot 🔗

  • Bra när det fungerar
  • katastrof när det inte fungerar
  • Dålig kundservice från Ebay
  • Ingen återbetalning trots tydliga bevis

Daniel Runn - 17 maj 2015Trustpilot 🔗

  • Fick trasig vara och ingen hjälp av ebay att reklamera den.