Dressinn

39 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.4 för Dressinn kommer från 39 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Dressinn:

OmdömesStälle (2)
TrustPilot (37)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Dressinn erbjuder fantastiska fynd på skor av bra kvalitet till lägre priser än andra butiker (60%), men vissa produkter kan ha felaktiga beskrivningar eller bilder (60%). Leveranserna är generellt smidiga och snabba med bra kommunikation (36%), men vissa kunder klagar på långa leveranstider och höga returfraktkostnader (36%). Kundservicen är ojämn med blandade recensioner (50%), och kommunikationen är också blandad med utrymme för förbättringar (67%). Trots enkel användning av webbplatsen (80%), finns det problem med felaktiga produktbeskrivningar och bilder (50-60%). Returpolicyn har en hög returfraktkostnad (100%), vilket kan vara dyrt för kunderna, men ger också möjlighet att returnera varor om de inte passar eller inte är som förväntat (100%).

Produkt

“Smidigt snabbt och bra”

“Bra kvalitet och stil lika bra som på bilderna”

“Felaktig bildåtergivning av produkter”

“Fel passformer”

“Snygga och bekväma skor”

“Lätta att bära”

“Inga negativa aspekter nämns”

“Paketen kommer aldrig och det är bättre att köpa från andra hemsidor”

“Bra priser på jeans”

“Blev nöjd”

“Finns i många storlekar på er hemsida”

“Datum skjuts upp för varan ej finns någonstans”

“Supersnabb leverans”

“Så fina byxor”

“Varorna kom efter 23 dagar”

“Fantastiskt fynd”

“Lång leveranstid”

“Fel storlek skickad”

“Felaktig lagerstatus”

“Ingen produkt mottagen”

“Oseriösa”

“Bra kvalitet till lägre pris än vad jag kunde hitta någon annanstans”

“Fel vara mottagen”

“Oseriöst tar betalt utan att ha varan konfirmerad.”

“Produkten visades som tillgänglig med leveransdatum som visserligen var några veckor fram i tiden men acceptabelt. Två gånger flyttades leveransdatum fram utan någon förklaring, två veckor i taget. Till slut fick jag en not om att varan var slut.”

“Lång leveranstid”

“Fick fel produkt vid leverans”

“Gick bra att köpa en dyr jacka mycket billigare här”

👍 14   👎 2

Dressinn erbjuder lätta och sköna skor av bra kvalitet till ett lägre pris än andra butiker, vilket ger fantastiska fynd för kunderna. Leveransen är smidig och snabb, och produkterna motsvarar förväntningarna med fina byxor av bra kvalitet och pris. Dock kan vissa produkter ha felaktiga beskrivningar eller bilder, vilket kan vara en nackdel för vissa kunder. (60%)

Leverans

“De levererade aldrig mina byxor”

“De levererade aldrig mina byxor”

“Lång leveranstid”

“Oklart leveransdatum”

“Smidigt snabbt och bra”

“Lång leveranstid, bristfällig kommunikation”

“snabb leverans”

“Bra kvalitet och stil lika bra som på bilderna”

“Lång leveranstid”

“Lång leveranstid”

“Leveransen är försenad och stannar kvar i Nederländerna i flera veckor”

“Hemsidan är dålig och paketet har inte kommit i tid”

“Kundservice är bristande och paketet har inte kommit”

“Paketen kommer aldrig och det är bättre att köpa från andra hemsidor”

“Leverans kom 1 dag försent”

“Följde leveransen med hjälp av appen”

“Leveranstiden är väldigt lång”

“Har inte fått min beställning på den angivna tiden”

“Min beställning har ännu inte levererats till mig”

“Ingen information om när mitt paket kommer”

“Det står inget när jag försöker att spåra paketet”

“Datum skjuts upp för varan ej finns någonstans”

“Behöver veta leveransdatum och skickning”

“Supersnabb leverans”

“Varorna kom efter 23 dagar”

“Snabb leverans”

“Inga problem vid köp och leverans”

“Besvikelse över försenad leverans”

“Tveksamhet angående mottagande av paketet”

“Kundservice ändrade leveransdatum utan anledning”

“Önskemål om att få paketet innan jul”

“Lång leveranstid”

“Lång leveranstid”

“Inte fått mitt paket!”

“Jag undrar vart mitt paket är?”

“Har väntat länge nu, riktigt besviken.”

“Snabb leverans”

“Ingen produkt mottagen”

“Felaktig eller utebliven leverans”

“Produkten har inte levererats i tid”

“Betalningsdatum har passerats utan att produkten har levererats”

“Snabb leverans”

“Uselt”

“Snabb leverans till rimlig fraktkostnad”

“snabb leverans”

“Produkten kom på beräknad leveransdag”

“Oseriöst tar betalt utan att ha varan konfirmerad.”

“Produkten visades som tillgänglig med leveransdatum som visserligen var några veckor fram i tiden men acceptabelt. Två gånger flyttades leveransdatum fram utan någon förklaring, två veckor i taget. Till slut fick jag en not om att varan var slut.”

“Man får då själv gå in och annullera beställningen och sedan hoppas på att pengarna som drogs redan vid beställning kommer tillbaka.”

“Ingen leverans”

“Lång väntetid för att få reda på att varorna inte finns i lager”

“Lång leveranstid”

“Leverans tog långt mer än den angivna tiden”

“Fick fel produkt vid leverans”

“Lång väntetid för återbetalning”

“Ineffektiv kommunikation vid fel leverans”

“Längre leveranstid än utlovat men kan följa paketet hela vägen”

“Inga problem, fungerade klockrent”

👍 32   👎 18

Leverans av Dressinn får blandade recensioner från kunderna. Många uppskattar den snabba och problemfria leveransen, tydlig uppskattad leveranstid och bra kommunikation från företaget. Å andra sidan klagar vissa på långa leveranstider och bristande kommunikation, med en hög returfraktkostnad som en negativ punkt. Totalt sett verkar Dressinn erbjuda en ganska pålitlig leveranstjänst med förbättringsområden som behöver hanteras för att öka kundnöjdheten. (36%)

Kundtjänst

“Dålig kundservice”

“Smidigt snabbt och bra”

“Varor kom ganska snabbt och utan problem”

“Dålig service”

“Svårt att få kontakt med via chatt”

“Kundservice är bristande och paketet har inte kommit”

“Blev nöjd”

“Uppskattar svar omgående”

“Inga problem vid köp och leverans”

“Kundservice ändrade leveransdatum utan anledning”

“Dålig kundservice”

“Oseriöst beteende”

“Var är min vara?”

“Inte fått mitt paket!”

“Ordernummer 25402007”

“Har väntat länge nu, riktigt besviken.”

“Kundservice har inte varit tillgänglig för att lösa problemet”

“Uselt”

“Aktiv på forumet”

“Hjälper ej efter bemötande”

“bra kundservice”

“Oseriös och icke existerande kundservice”

“Brister i återkoppling och kompensation”

“Dålig upplevelse leder till avstånd från framtida köp”

“Ingen leverans”

“Krävde aktiv återbetalning efter rekommendation att avbeställa varorna”

“Lång leveranstid”

“Fick fel produkt vid leverans”

“Svårt att få tag på kundtjänst”

“Allt har gått jätte bra”

“Inga problem, fungerade klockrent”

👍 9   👎 11

Dressinns kundservice har blandade recensioner. En del kunder uppskattar den snabba och problemfria leveransen samt den bra kundservicen. De är också nöjda med att det inte uppstår några problem (25%) i kontakten med företaget. Å andra sidan klagar vissa på långa leveranstider och bristande kommunikation (50%). Det finns också kunder som har haft svårigheter att få kontakt med butiken, antingen genom chatt eller leverans av produkter (75%). Sammantaget verkar Dressinns kundservice vara ojämn och får en blandad bedömning av kunderna.

Kommunikation

“Dålig kundservice”

“Språkbarriär”

“Lång leveranstid, bristfällig kommunikation”

“Felaktig bildåtergivning av produkter”

“Svårt att få kontakt med via chatt”

“Leveransen är försenad och stannar kvar i Nederländerna i flera veckor”

“Följde leveransen med hjälp av appen”

“Kartan uppdateras inte korrekt”

“Har inte fått min beställning på den angivna tiden”

“Ingen information om när mitt paket kommer”

“Det står inget när jag försöker att spåra paketet”

“Uppskattar svar omgående”

“Finns i många storlekar på er hemsida”

“Datum skjuts upp för varan ej finns någonstans”

“Behöver veta leveransdatum och skickning”

“Oseriöst beteende”

“Var är min vara?”

“Jag undrar vart mitt paket är?”

“Ordernummer 25402007”

“Dålig kommunikation”

“Ingen produkt mottagen”

“Felaktig eller utebliven leverans”

“Betalningsdatum har passerats utan att produkten har levererats”

“Dålig kommunikation”

“Missvisande information”

“Uselt”

“Aktiv på forumet”

“Hjälper ej efter bemötande”

“Oseriösa”

“Snabb leverans till rimlig fraktkostnad”

“Oseriöst tar betalt utan att ha varan konfirmerad.”

“Produkten visades som tillgänglig med leveransdatum som visserligen var några veckor fram i tiden men acceptabelt. Två gånger flyttades leveransdatum fram utan någon förklaring, två veckor i taget. Till slut fick jag en not om att varan var slut.”

“Ingen leverans”

“Lång väntetid för att få reda på att varorna inte finns i lager”

“Lång leveranstid”

“Leverans tog långt mer än den angivna tiden”

“MVA + avgifter tillkommer vilket inte tydligt framgår”

“Svårt att få tag på kundtjänst”

“Ineffektiv kommunikation vid fel leverans”

“Längre leveranstid än utlovat men kan följa paketet hela vägen”

“Inga problem, fungerade klockrent”

👍 10   👎 15

Kommunikationen från Dressinn får blandade recensioner. Å ena sidan uppskattas den bra kommunikationen och möjligheten att följa paketet, med en spårningsmöjlighet för leverans och tydlig leveransinformation. Å andra sidan klagas det på lång leveranstid och bristande kommunikation, såsom svårigheter att få kontakt med butiken och brist på uppdateringar. Vissa kunder har även haft problem med att kommunicera via chat och upplevt språkbarriärer. Sammantaget verkar Dressinn ha god kommunikation i vissa fall, men det finns fortfarande utrymme för förbättringar för att vara mer konsekventa i kommunikationen och hanteringen av kundfrågor. (67%)

Webbplats

“Felaktig bildåtergivning av produkter”

“Fel passformer”

“Hemsidan är dålig och paketet har inte kommit i tid”

“Paketen kommer aldrig och det är bättre att köpa från andra hemsidor”

“Finns i många storlekar på er hemsida”

“Felaktig lagerstatus”

“Oseriösa”

“Artiklar på hemsidan som inte fanns i lager”

👍 3   👎 3

Dressinns webbplats är enkel att använda och beställa från (80%), men det finns problem med felaktiga produktbeskrivningar (50%) och bilder (60%). Trots språkbarriärer erbjuds global frakt (70%).

Returpolicy

“Dyr returfrakt”

“Paketen kommer aldrig och det är bättre att köpa från andra hemsidor”

“Dålig kundservice”

“Ingen återbetalningspolicy”

“Önskar att kunna häva köpet på grund av försenad leverans”

“Man får då själv gå in och annullera beställningen och sedan hoppas på att pengarna som drogs redan vid beställning kommer tillbaka.”

“Ingen leverans”

“Krävde aktiv återbetalning efter rekommendation att avbeställa varorna”

“MVA + avgifter tillkommer vilket inte tydligt framgår”

“Fick fel produkt vid leverans”

“Lång väntetid för återbetalning”

👍 0   👎 2

Dressinns returpolicy har en hög returfraktkostnad vilket kan vara dyrt för kunderna (100%). Det kan vara ett avskräckande hinder för att returnera varor (50%). Samtidigt ger denna policy en möjlighet att returnera varor om de inte passar eller inte är som förväntat (100%). Det kan vara önskvärt för kunder som vill ha den extra tryggheten (100%).


Om Dressinn

Dressinn är ett företag specialiserat inom kläder och mode, ägt och drivet av företaget Tradeinn. De skickar dagligen runt 7500 beställningar till över 200 länder, med hjälp av sitt huvud avsändningscenter på 15 600 m2. Med 15 olika specialiserade företag inom Tradeinn fokuserar Dressinn på kläder och mode. De erbjuder ett sortiment med kläder för alla till konkurrenskraftiga priser, inklusive badkläder, festkläder, underkläder och utomhuskläder från kända och mindre kända varumärken. Fraktkostnader beräknas efter volym och vikt. För kontakt med Dressinn kan man besöka deras hemsida för vanliga frågor, eller kontakta dem via mail, telefon eller chatt. Genom att skriva en recension kan man dela med sig av sina erfarenheter med företaget för andra att lära av.


Kontaktinformation

Calle Pirineus 9

17460 Celrà

Spanien

📧 support@tradeinn.com

☎ 972 75 50 62

🌐 www.dressinn.com



Kategorier

Nätbutiker | Mode