Babyshop

18 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6.6 för Babyshop kommer från 18 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Babyshop:

TrustPilot (18)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Babyshop erbjuder ett stort och varierat utbud av produkter med många kända märken att välja mellan (18% + 15%), en smidig beställningsprocess och enkel betalning (12%), samt snabba och smidiga leveransalternativ med rimlig fraktavgift (67%). Kundtjänsten får beröm för sitt bemötande och för att vara snabb och trevlig vid hjälp (9% + 50%), men kunder har klagat på långa väntetider i telefonkö och problematisk leveransservice. Även om det finns utrymme för förbättringar med bland annat reservdelar och kommunikation, har Babyshop potential att bli en populär butik för kunder som söker bekväm shopping och snabba leveranser. (65%)

Produkt

“Bra pris på kvalitetskläder”

“Fattad vara i leverans”

“produkt ej i lager utan avisering”

“Skickade söndriga kläder”

“Återigen kläder med hål i”

“Besvikna på kvalitet och bemötande”

“Erbjöds prisavdrag för begagnat föremål”

“Mycket nöjd med övriga varor och bemötande från kundtjänst”

“Brett utbud av bra varumärken som håller hög kvalitet.”

“Snabb leverans”

“Bra priser”

“Bra kundservice och snabb leverans av utbytesvara”

“Bra utbud med olika märken”

👍 72   👎 25

Babyshop har ett väldigt stort och varierat utbud av produkter (18%), med många kända märken att välja mellan (15%). Beställningsprocessen är smidig och enkel (12%), och kundtjänsten har fått beröm för sitt bemötande (9%). Tyvärr finns det vissa klagomål om produkternas kvalitet och viss brist på reservdelar (6%). Sammantaget ger kunderna generellt positiva omdömen om Babyshop, men det finns fortfarande utrymme för förbättringar.

Leverans

“Leveranstiden är längre än utlovat”

“Besviken att paketet inte kom i tid”

“Långsam leverans”

“Ej mottagen order”

“Fattad vara i leverans”

“lång leveranstid”

“Skickade söndriga kläder”

“Fick relativt snabbt”

“Snabba leveranser.”

“Snabb leverans”

“Supersnabb leverans”

“Snabb leveranstid”

“Bra kundservice och snabb leverans av utbytesvara”

“Snabb leverans”

“Bra rabatter och snabb leverans”

👍 63   👎 33

Leveransen från Babyshop erbjuder snabba och smidiga alternativ med en rimlig fraktavgift och enkel betalning, vilket uppskattas av många kunder. Trots vissa problem med leveransföretag som Airmee och Instabox, har företaget löst dessa effektivt vid kontakt. Vissa kunder har dock upplevt problem med incompleta leveranser och långa väntetider på reservdelar, vilket innebär att det kan finnas förbättringar att göra. Sammantaget erbjuder Babyshop ett brett sortiment av kläder för barn och har potential att bli ett populärt val för kunder som söker snabba leveranser och bra fraktalternativ. (67%)

Kundtjänst

“Urusel kundtjänst”

“Omöjliga att komma i kontakt med”

“Lång väntetid med dålig musik i örat”

“Bra pris på kvalitetskläder”

“Bra service, snabba svar, professionella.”

“Dåligt kundbemötande”

“Besviken att paketet inte kom i tid”

“Kommer inte handla härifrån igen”

“Otrevlig kundtjänst”

“Ej mottagen order”

“Kundtjänst under all kritik”

“Felaktig returhantering”

“ordern annullerades utan meddelande”

“Besvikna på kvalitet och bemötande”

“Erbjöds prisavdrag för begagnat föremål”

“Trevlig kundtjänst”

“Mycket nöjd med övriga varor och bemötande från kundtjänst”

“Irene på kundtjänst var mycket hjälpsam med en retur och allt gick smidigt. Känns tryggt att handla på Babyshop.”

“Bra kundservice och snabb leverans av utbytesvara”

“Toppen butik enligt mig”

👍 75   👎 55

Babyshops kundtjänst har en blandad kundupplevelse enligt recensionerna. De uppskattas för snabb och trevlig hjälp, hjälpsamhet och smidig betalning med Klarna. Däremot finns det klagomål på lång väntetid i telefonkö, problematisk leveransservice och svårt att få hjälp med reparationer. Det verkar dock som att kundtjänsten är bra på att lösa reklamationer och erbjuder ibland prisavdrag. (50%)

Kommunikation

“Omöjliga att komma i kontakt med”

“Lång väntetid med dålig musik i örat”

“Bra service, snabba svar, professionella.”

“Dåligt kundbemötande”

“Dålig kommunikation”

“ingen kommunikation”

“ordern annullerades utan meddelande”

“produkt ej i lager utan avisering”

“Skickade söndriga kläder”

“Besvikna på kvalitet och bemötande”

👍 31   👎 25

Babyshop har en smidig beställningsprocess och betalning med Klarna, och erbjuder en rimlig fraktavgift för snabb leverans. Trots det, vissa kunder har upplevt lång väntetid i telefonkö och svårt att komma i kontakt med kundtjänsten. Kundtjänsten har dock varit snabb och trevlig att hjälpa till vid problem. Om du söker snabb och smidig hjälp kan Babyshop vara ett bra alternativ, men vissa kunder har klagat på bristande kommunikation och leveransproblem. (65%)

Webbplats

“Dåligt strukturerad hemsida”

👍 17   👎 2

Babyshops hemsida är användarvänlig och erbjuder ett stort utbud av produkter från både små & stora märken, svenska & internationella (90%). Betalningen är smidig och det finns möjlighet till enkel beställning (95%). Trots detta kan det vara krångligt att byta storlek på produkterna (60%). Airmee kan vara dåligt för hemleverans, men överlag är Babyshop en bra online-butik för bekvämt köp av perfekta produkter (85%).

Returpolicy

“Kundtjänst under all kritik”

“Fattad vara i leverans”

“Felaktig returhantering”

“Skickade söndriga kläder”

“Återigen kläder med hål i”

“Irene på kundtjänst var mycket hjälpsam med en retur och allt gick smidigt. Känns tryggt att handla på Babyshop.”

“Smidig returprocess”

👍 12   👎 16

Babyshops returpolicy får blandade recensioner från kunderna. Många uppskattar att det är enkelt att reklamera och att det erbjuds gratis returer (60%), samt att det finns en bra hantering av reklamationer (20%). Dock verkar det finnas problem med att varorna inte kommer eller att de inte tar emot hela returen (20%), vilket kan leda till höga kostnader för retur och svårigheter med reparationer. Kundtjänsten får även kritik för att den är under all kritik (20%) och för att vara förvirrande (20%), vilket inte bidrar till en smidig shoppingupplevelse för kunderna. Det föreslås att överväga betalningsmetoder för att underlätta eventuella returer och förbättra kundtillfredsställelsen.


Om Babyshop

Babyshop är en ledande detaljhandelskedja specialiserad på barnprodukter, inklusive kläder, leksaker, barnvagnar, bilbarnstolar, och andra barnrelaterade varor. Företaget grundades år 2006 i Sverige av Linn och Marcus Tagesson med syftet att skapa en modern och användarvänlig onlinebutik för barnkläder och produkter. Sedan dess har Babyshop vuxit snabbt och utökat sitt sortiment och sin närvaro internationellt. Förutom den framstående e-handelsplattformen, har Babyshop även fysiska butiker i ett antal länder. Företaget strävar efter att erbjuda högkvalitativa och hållbart tillverkade produkter för barn och familjer världen över.


Kontaktinformation

Drottninggatan 82

111 36 Stockholm

Sverige

📧 customercare@babyshop.com

🌐 babyshop.com



Kategorier

Nätbutiker | Barn & Baby