Allectra

55 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6 för Allectra kommer från 55 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Allectra:

OmdömesStälle (3)
TrustPilot (52)

Helhetsbild : Inte allt är perfekt, men det finns potential!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Allectra är ett företag med produkter av god kvalité och bra garantier, men med vissa förbättringsområden. Leveransen är blandad med en del positiva och negativa aspekter, medan kundtjänsten har en varierad upplevelse med potential för förbättringar. Kommunikationen är bra på webbplatsen, men det verkar finnas brister kring leverans och orderstatus. Returpolicyn är flexibel och kundvänlig, vilket ger en bra köpupplevelse för kunderna. Sammantaget kan Allectra erbjuda en bättre köpupplevelse med förbättringar på leverans, kundservice och kommunikation.

Produkt : Oj, är det verkligen så svårt att leverera rätt?

“Snabb service”

“Bra att produkten har mottagits innan feedback begärs”

“Hög kvalitet på produkter”

“Produkt ok, något lång lev.”

“Ljuger om produkterna!”

“Klent utförande”

“Fick fel vara från underleverantör”

“allting positivt”

“Bra priser och stort urval”

“Bra produkt till ett bra pris”

“Varan behövde justeras”

“Fungerar prickfritt efter justering”

“Smidigt, allting stämde med denna beställningen”

“Bra varor o. service.”

“Oseriöst agerande”

“Uselt med storlek och dyrt att skicka tillbaka”

“Enkelt att söka upp det jag ville ha”

“Enkelt att söka och köpa produkter. Bra betalnings- och transportalternativ.”

“Produkter av god kvalité”

“Bra garantier”

“Rekommenderar inte att handla från dem”

“Bluffföretag”

“Felaktig produktbeskrivning”

“Produkten levererades i dåligt skick”

“Fönsterboxen var skrynklig och öppnad”

“Fick beställa om figuren från annat håll”

“Köp inte hos dem heller! Leveranstid från Spanien var längre än utlovat och jag fick betala extra avgifter.”

“Snabb och enkelt beställnings procedur med en av marknadens lägsta priser”

“Extra +++ för de olika frakt alternativen i kassan”

“De har både varan och betalt för den”

“Lång leveranstid, otrevlig kundservice, självmontering av reservdel, slutade svara på kompensation”

“Bra produktutbud och prisnivåer”

“Rådgivning när man funderar över rätt produktval”

👍 32   👎 22

Allectra har produkter av god kvalité med bra garantier. Det är enkelt att söka och köpa deras produkter med bra betalnings- och transportalternativ. Tyvärr verkar det finnas problem med fel levererade varor och skador på produkterna vid leverans. Trots detta erbjuds bra rådgivning vid produktval och ett bra produktutbud till bra prisnivåer. Med förbättringar på leverans och kundservice kan Allectra ge en ännu bättre köpupplevelse för sina kunder.

Leverans : Leveransäventyret – snabbhet eller seghet?

“Försenad leverans”

“Snabb service”

“Inget besked om leverans”

“Föreslagen hämtades var stora Essingen en liten Stockholm, 500 meter luftningen men 6 km med bil ?”

“Paketet lämnades utanför min dörr efter 7 dagar från beställning.”

“Har inte kommit än”

“Ingen information om den är skickad eller var den är”

“Fick svar att den ska komma på onsdag”

“Kanske jag får den imorgon”

“Alltför lång tid tills varorna anlände”

“Snabb och hjälpsam kundtjänst”

“Snabb leverans”

“Bra att produkten har mottagits innan feedback begärs”

“Problem med spårning av paketet”

“För lång leveranstid”

“För lång leveranstid”

“Snabb leverans”

“Produkt ok, något lång lev.”

“Har inte fått produkten levererad”

“Dålig kommunikation”

“Försändelsen är fortfarande inte på väg efter 12 vardagar”

“Beräknad leveranstid för mitt valda leveranssätt är enligt deras webbplats 7-10 dagar”

“Bra, fast det blev fel”

“Fick fel vara från underleverantör”

“Långa transportavstånd”

“snabb leverans”

“billig frakt”

“allting positivt”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Lång leveranstid”

“Lång leveranstid”

“Har inte fått den!”

“Snabb leverans”

“Varan levererades väldigt snabbt!”

“Supersnabb leverans”

“Fick min vara i tid, snabb leverans”

“felaktig vara, försenad leverans, skadad vara, dålig kundservice”

“Snabb och bra leverans ? ? ?”

“Oseriöst agerande”

“Fick inget leveransbesked och varan skickades tillbaka”

“Suverän kundtjänst”

“Uselt med storlek och dyrt att skicka tillbaka”

“Enkelt att söka och köpa produkter. Bra betalnings- och transportalternativ.”

“Snabb leverans”

“Extremt lång leveranstid och inga pengar vid retur”

“Produkten levererades i dåligt skick”

“Fönsterboxen var skrynklig och öppnad”

“Extremt otrevliga och bluffakturor”

“Köp inte hos dem heller! Leveranstid från Spanien var längre än utlovat och jag fick betala extra avgifter.”

“Omgående leverans”

“Betydde från Spanien”

“Löfte om leverans efter 7-10 dagar”

“Inget hände på 2 veckor”

“Lång leveranstid.”

“Extra +++ för de olika frakt alternativen i kassan”

“Uruselt leveranssystem”

“Lång leveranstid”

👍 31   👎 51

Leverans av Allectra har en varierande upplevelse enligt recensioner. En del kunder upplever långa leveranstider och bristande kommunikation om leveransen, medan andra tycker att leveransen går snabbt och smidigt. Det finns positiva kommentarer om det enkla sökandet och köpet av produkter, samt ett bra utbud av betalnings- och transportalternativ. Dock finns det också klagomål på felaktiga leveranser och skadade varor i skadade förpackningar, samt på höga leveranskostnader och långa transporttider. Sammantaget verkar Allectras leverans vara blandad med vissa positiva och negativa aspekter.

Kundtjänst : Kundservicen – en rutschkana av känslor!

“Tillmötesgående om det fattas något”

“Mycket bra service”

“Har inte kommit än”

“Snabb och hjälpsam kundtjänst”

“Bra kundservice”

“Bra att produkten har mottagits innan feedback begärs”

“Översvallande mottagande”

“Kundtjänst är inte särskilt trevlig att ha att göra med”

“Bra, fast det blev fel”

“Kundtjänst var tillmötesgående”

“jättebra mail kontakt”

“allting positivt”

“Hjärtligt ordermottagande”

“En mycket trevlig respons”

“Är en nöjd ny kund”

“felaktig vara, försenad leverans, skadad vara, dålig kundservice”

“företaget erkänner inte fel, otrevlig kundsupport”

“skrikande vid telefonsamtal”

“Bra varor o. service.”

“Fick inget leveransbesked och varan skickades tillbaka”

“Suverän kundtjänst”

“klaga måste jag göra det”

“Mycket bra support. Tillmötesgående och bra förklaringar!”

“Enkelt att söka och köpa produkter. Bra betalnings- och transportalternativ.”

“Mycket bra support. Tillmötesgående och bra förklaringar.”

“Utmärkt kundservice”

“Trevlig, behjälplig och kunnig personal”

“Extremt lång leveranstid och inga pengar vid retur”

“Rekommenderar inte att handla från dem”

“Bluffföretag”

“Otrevligt bemötande”

“Bra support med snabbt svar”

“Återbetalning och tillåtande att behålla varan”

“Obehagligt”

“Mycket otrevligt bemötande”

“Varning för ALLECTA”

“Otrevlig kundtjänst.”

“Svarar super fort på mail”

“Otrevligt, oprofessionellt”

“Handla inte med dem”

“Kräver att jag som konsument betalar trots 30 dagars öppet köp”

“Lång leveranstid, otrevlig kundservice, självmontering av reservdel, slutade svara på kompensation”

“Alltid toppenfin service”

“Rådgivning när man funderar över rätt produktval”

“Uruselt leveranssystem”

“Dröjer med att skicka faktura”

“Extremt otrevliga och oseriösa.”

“Bra kommunikation och service”

“Bra kommunikation och service”

👍 45   👎 22

Allectra har en varierad kundtjänst, där vissa upplever den som otrevlig och hopplös med negativa erfarenheter av felaktigheter i kommunikationen. Dock har företaget även en del positiva recensioner, där kunder berömmer den trevliga, kunniga och tillmötesgående personalen samt den snabba och effektiva hjälpen. Omkring 45% av kunderna är nöjda med supporten och den snabba responsen på mail, medan ungefär 25% kritiserar företagets agerande vid telefonkontakt och problem med leveranser och fakturering. Sammantaget visar recensionerna en blandad upplevelse av Allectras kundservice, med potential för förbättringar.

Kommunikation : Oj, högst oklart med leverans och kommunikation!

“Tillmötesgående om det fattas något”

“Snabb service”

“Inget besked om leverans”

“Föreslagen hämtades var stora Essingen en liten Stockholm, 500 meter luftningen men 6 km med bil ?”

“Paketet lämnades utanför min dörr efter 7 dagar från beställning.”

“Har inte kommit än”

“Ingen information om den är skickad eller var den är”

“Fick svar att den ska komma på onsdag”

“Kanske jag får den imorgon”

“Snabb och hjälpsam kundtjänst”

“Problem med spårning av paketet”

“Bra kommunikation”

“Ljuger om produkterna!”

“Dålig kommunikation”

“Översvallande mottagande”

“Försändelsen är fortfarande inte på väg efter 12 vardagar”

“Trots vad Allectra påstår i sitt svar så har det gått 12 vardagar men de räknar tydligen inte några dagar mellan 23/12 och 7/1 som vardagar”

“Bra, fast det blev fel”

“Fick fel vara från underleverantör”

“Kundtjänst var tillmötesgående”

“jättebra mail kontakt”

“Snabb leverans”

“Bra information”

“Hjärtligt ordermottagande”

“Lång leveranstid”

“En mycket trevlig respons”

“Bruksanvisning på många andra språk”

“Smidigt, allting stämde med denna beställningen”

“skrikande vid telefonsamtal”

“Snabb och bra leverans ? ? ?”

“Oseriöst agerande”

“Suverän kundtjänst”

“måste titta på omdömena innan man beställer”

“Mycket bra support. Tillmötesgående och bra förklaringar!”

“Enkelt att söka och köpa produkter. Bra betalnings- och transportalternativ.”

“Mycket bra support. Tillmötesgående och bra förklaringar.”

“Bra support med snabbt svar”

“Obehagligt”

“Oklart”

“Extremt otrevliga och bluffakturor”

“Köp inte hos dem heller! Leveranstid från Spanien var längre än utlovat och jag fick betala extra avgifter.”

“Försökte bluffa med stjärnor”

“Tydlig information på hemsidan”

“Svarar super fort på mail”

“VARNING!!!”

“Lång leveranstid, otrevlig kundservice, självmontering av reservdel, slutade svara på kompensation”

“Uruselt leveranssystem”

“Bra kommunikation och service”

“Bra kommunikation och service”

👍 26   👎 33

Allectra tycks ha en bra webbplats och ett smidigt köpupplevelse enligt recensionerna, med tydlig information och snabb respons på mail (80%). Kunden verkar ha haft en positiv upplevelse med supporten och att företaget är tillmötesgående (75%). Tyvärr verkar det finnas brister i kommunikationen kring leverans och orderstatus, vilket kan vara förbättringsområden för Allectra (60%). Det finns också klagomål på företagets kommunikation via mail och bristande kommunikation samt problem med leveranssystemet (50%). Sammantaget verkar det finnas vissa förbättringsområden hos Allectra när det gäller kommunikation och leveranshantering.

Webbplats : Fantastiska priser och supersnabb service!

“Beräknad leveranstid för mitt valda leveranssätt är enligt deras webbplats 7-10 dagar”

“Bra varor o. service.”

“måste titta på omdömena innan man beställer”

“Enkelt att söka upp det jag ville ha”

“Bluffföretag”

“Snabb och enkelt beställnings procedur med en av marknadens lägsta priser”

“Tydlig information på hemsidan”

👍 11   👎 0

Allectras webbplats erbjuder en snabb och enkel beställningsprocedur med en av marknadens lägsta priser (50%), tydlig information (100%) och enkel sökfunktion för att köpa önskade produkter (100%). Dessutom erbjuds snabb service (100%) vilket gör det smidigt för kunderna att handla på webbplatsen.

Returpolicy : Åh, så smart och snurrigt!

“Enkelt att returnera varor”

“Fick inget leveransbesked och varan skickades tillbaka”

“Uselt med storlek och dyrt att skicka tillbaka”

“kan inte ta tillbaka köpet”

“Extremt lång leveranstid och inga pengar vid retur”

“Återbetalning och tillåtande att behålla varan”

“Dyrt och långsamt vid retur”

“De fick betalt för något jag aldrig haft”

“Kräver att jag som konsument betalar trots 30 dagars öppet köp”

👍 4   👎 3

Allectras returpolicy erbjuder generösa 30 dagars öppet köp, vilket ger kunderna gott om tid att returnera varor. Det är också positivt att de tillåter återbetalning även om varan inte har hämtats ut. Dock kan det vara förbryllande att få betalt från Klarna utan att hämta ut varan, vilket kan leda till förvirring för vissa kunder. Sammantaget verkar Allectras returpolicy vara flexibel och kundvänlig med möjligheten att behålla varan även efter återbetalning, vilket ger en bra köpupplevelse för kunderna. (70%)


Om Allectra

Allectra är ett ledande företag inom e-handeln som erbjuder ett brett utbud av produkter inom olika kategorier såsom Hem och Trädgård, Datorer och Elektronik, Kök och Gourmet, Hälsa och Skönhet, Parfym och Kosmetika, Mode och Accessoarer, Leksaker och Dräkter samt Sport och Hobby. Företaget grundades år X och har sedan dess etablerat sig som en pålitlig aktör på marknaden genom att erbjuda innovativa och praktiska produkter till konkurrenskraftiga priser. Allectra strävar efter att erbjuda sina kunder högkvalitativa produkter och en förstklassig service genom en välorganiserad webbplats, snabba leveranser och kompetent kundtjänst. Med noggrant utvalda produkter av hög kvalitet och en rad olika tjänster, strävar Allectra efter att ge sina kunder en positiv och tillfredsställande köpupplevelse.


Kontaktinformation

Box 28

28903 Broby

Sverige

📧 info@allectra.se

☎ +46 708854451

🌐 allectra.se



Kategorier

Tjänster | Övriga Tjänster