
Sensor Alarm Omdöme: Läs & dela recensioner i Sverige
Sensor Alarm
Alla recensioner (8)
Inga recensioner än!
Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..
Så enkelt
Med tekniker i telefon vid uppstart så tog ett inte många minuter så var allt igång, lätt att styra via app i mob, klockrent????
Varning, se upp innan ni ovetande binder upp er på 24månaders avtal
Det hela började med en säljare som kontakta mig att kostnadsfritt prova deras tjänst under 30 dagar, utan villkor.
Efter ett tag fick jag ett inkasso-brev från sensor alarm som jag helt saknade kunskap om, då började jag åter söka kontakt med bolaget. Efter 4 veckor fick jag tillslut tag på kundansvarig, Adrian, på sensor alarm:
Måndag eftermiddag fick jag efter några veckors frenetiskt sökande tillslut tag på kundansvarige Adrian. Jag förklarade mitt problem och han medger att säljaren som först kontaktat mig på inspelat telefonsamtal uttryckligen sagt att inget automatiskt eller löpande avtal kommer ingå efter 30 dagars provperiod, utan att detta eventuella avtal signeras i efterhand.
Här kommer det intressanta:
*Säljaren säger alltså (på bandad inspelning) att detta inte kommer övergå till ett automatiskt abonnemang.
*Teknikern som hjälper mig att installera detta hemlarm säger att jag måste registrera en app för att hemlarmet ska fungera under min provperiod på 30 dagar.
Här kommer sensor alarms finurliga affärsmodell in:
När jag laddar ner och godkänner appen så godkänner jag utan vetskap 24 MÅNADERS bindningstid, detta innan jag ens hunnit testa om larmet fungerar alltså.
- Tråkigt, säger Adrian, men du borde ha läst appens användarvillkor.
Att fakturorna aldrig nått mig från första början beror på att teknikern angav fel mailadress (vilket han vet om under installation och lovar att ändra), men detta sker aldrig.
När jag ringer upp så tutar signalen upptaget och ingen återkoppling finns att få från sensor alarm om detta.
- Jag ser här att mailadressen ser konstig och felstavad ut, det är nog därför du aldrig fått fakturorna från oss, säger Adrian. Som tur är skickas inkassokrav ut på post.
Jag försöker förklara hur absurd situationen är och i desperation försöker jag nå en mittpunkt där jag kan betala för 3 månader bara för att slippa mer huvudvärk, men Adrian säger att mina 2 val är att antingen fortsätta avtalet i 24 månader, eller göra en anmälan.
Väldigt märkligt kundbemötande, och väldigt märklig affärsidé att tvinga fram 2-åriga avtal med ovetande kunder.Jättebra, jättesmidigt & jättebilligt
Bra produkt som funkar felfritt i mitt tvåvåningshus. Väldigt snällt av Sensor Alarm att jag fick möjligheten att prova larmet först helt gratis i 1 hel månad för att utvärdera det innan jag beslutade mig för att bli kund. Stort, stort tack! Trevlig personal har man pratat med också!
Enkelt o intiutivt
Enkelt o hantera och enkelt att installera
Enkelt o intiutivt
Enkelt o hantera och enkelt att installera
Sensor larm
Mycket smidigt larm! Rekommenderas
VAR MYCKET FÖRSIKTIG!!!
De ringer upp unga människor som bor hemma hos sina föräldrar. Sådana som definitivt inte har någon nytta av larmtjänst(/larmabonnemang i deras egna namn.
Min son trodde att han skulle få något gratis av dem. Han fyllde nyss 18 år och har fått presenter av andra företag som t.ex. Gilette. Han trodde detta var ungefär samma sak. Han uppfattade aldrig att det var ett abonnemang i 3 månader som de erbjöd gratis. Så fort de avslutade samtalet säger Sensor alarm i ett sms och mail att det är bokat möte om hur det fungerar. Till detta möte ska man ha hämtat ut utrusning som kommer med postnord samt skapat konto på deras hemsida. Det var också tydligt i detta sms och mail att om man inte närvarar på detta telefonmöte kostar det 399 kr.
Det framgår också av utskicken (sms och mail) att om min son inte hämtar paketet eller genomför testperioden (3 månader) kommer det kosta honom ytterligare 399 kr.
Allt detta gör de utan att det finns ett giltigt avtal mellan min son och företaget. Att han råkade säga ja till något i telefon är inte ett bindande avtal. De hotar med att ta betalt nästan 800 kr för något som min son ännu inte ingått något avtal om. När han läste detta självantände han nästan. Och jag förstår honom.
Dessutom uppger de i mejlet att telefonmötet kan bokas om. Men bara om det görs 56 dygn innan det ska ske. Min son pratade i telefon med dem 20 aug. De återkommer samma dag med mötesbokning den 27 aug. Suck.
Jag ringde dem idag den 24 aug. Tack och lov strulade de inte utan avskrev det hela direkt.
Så vansinnigt dåligt av Sensor Alarm AB. De borde skämmas.Tycker det låter som ett misstag från din sons sida som enkelt löstes med ett telefonsamtal, hade det varit tal om fulspel så hade det inte varit så lätt
Sensor Alarm
Mycket positivt ?bra bemötande och
Trygghet om de händer något?
Billig kostnad?och att jag kan vara borta ifrån mitt hem utan att vara orolig om något har hänt när jag kommer hem mm?
Andra personer tittade också på

Remitly
Remitly Recensioner: Vad säger kunderna om företaget?Inom den globala penningöverföringsbranschen är det viktigt för ...

World Remit
Recensioner inom branschen och vikten av åsikter och erfarenheterInom alla branscher är det viktigt för konsumenterna att kunna f&a...

SF Anytime
Recensioner inom UnderhållningsbranschenRecensioner spelar en viktig roll inom underhållningsbranschen då de ger konsumenter m&ou...

Forskarfabriken
Forskarfabrikens recensioner - Upptäck vad andra tycker om företagetFör att ta välgrundade beslut och göra informerade k&o...
"Jag ringde dem idag den 24 aug. Tack och lov strulade de inte utan avskrev det hela direkt." - trots att din son verkar ha missuppfattat samtalet så löste sensor det utan strul direkt, så varför borde de skämmas? Skulle säga bra jobbat för bra hanterat! :)