Helhetsbild
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Laitis erbjuder ett brett sortiment av produkter av hög kvalitet och prisvärdhet (87%). Leveranserna är snabba och gratis frakt uppskattas av många kunder (97%). Dock finns det utmaningar med att navigera bland alla alternativ och vissa produkter kan upplevas som dyra jämfört med konkurrenter (65% och 74%). Kundservicen har stora brister, med endast 20% positiva omdömen och negativa kommentarer om personalen och företagets inblandning i familjeangelägenheter (Behov av förbättringar). Sammantaget behöver Laitis fokusera på att förbättra kundservicen och lösa personalfrågor för att öka kundnöjdheten och förtroendet.
Produkt
Laitis har ett brett sortiment av produkter, vilket ger kunderna många alternativ att välja mellan. (87%) Detta gör det möjligt att hitta produkter som passar olika behov och preferenser. (79%) Däremot kan det vara svårt att navigera bland alla alternativ och välja rätt produkt. (65%) Kvaliteten på produkterna är generellt hög och prisvärd. (83%) En del kunder kan dock uppleva att vissa produkter är lite dyra i jämförelse med liknande produkter på marknaden. (74%) Sammantaget erbjuder Laitis en bra mix av produkter av hög kvalitet och prisvärdhet.
Leverans
Laitis erbjuder snabb hantering och gratis frakt, vilket är uppskattat av många kunder. De har även ett brett sortiment för att tillgodose olika behov. Dessutom upplever kunder att leveranserna sker snabbt, vilket är en fördel. Sammantaget får Laitis en hög leveransnöjdhet på ungefär 97%.
Kundtjänst
Kundservicen hos Laitis har enligt recensionerna vissa problem, med endast 20% positiva omdömen om bra service och personal i Pajala. Det finns behov av förändringar med plats- och butikschefar samt förbättring av personalen i Gällivare, vilket även påpekas med en ännu lägre positiv omdömesprocent kring företaget behöver förbättra personalen. Det finns även negativa kommentarer om inblandning i familjeangelägenheter och anmälningar till Polisen, vilket kan påverka förtroendet för företaget. Konsekvent dålig service och personal i kombination med ett supertråkigt bemötande är inte övertygande för kunder. Sammanfattningsvis tyder recensionerna på att Laitis behöver ta itu med personalfrågor och förbättra kundservicen för att öka kundnöjdheten och förtroendet.
Om Laitis
Laitis är en svensk nätbutik som säljer batterier, laddare och biltillbehör. Företaget grundades 1962 i Luleå av Erik Laiti och har idag sju fysiska butiker i Norra Sverige samt en online närvaro. Deras sortiment innehåller cirka 340 000 artiklar från varumärken som Ctek, Defa och Calix. Kunden kan handla produkter för över 600 kr utan fraktkostnad och har 14 dagars returrätt. Kundtjänsten kan kontaktas via e-post eller telefon och vanliga frågor är besvarade på deras hemsida.
Kontaktinformation
Hummergatan 4
973 34 Luleå
Sverige