Glamira

24 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.8 för Glamira kommer från 24 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Glamira:

TrustPilot (24)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Glamira är ett företag som erbjuder vackra ringar med bra kvalitet (30%). Leveransen kan vara snabb och enkel, men det finns vissa problem med kommunikation och kvalitetskontroll (75%). Kundservicen har blandade recensioner med fördelar som möjlighet till storleksändring, men också klagomål om bristande kommunikation (blandade recensioner). Kommunikationen får också blandade recensioner, med positiv feedback om design och uppdateringar, men kritik kring bristfällig information och långa svarstider (57%). Glamiras webbplats är en bra plattform för att beställa smycken med enkelt beställningsprocess och bra överblick, även om det kan förekomma vissa skillnader mellan bilder och faktiska produkter (80%). Returpolicyn har fördelar som storleksändring och återvändningsmöjlighet, men det finns osäkerhet kring policyn och långsam återbetalning (60%). Sammantaget, med siffror beräknade från recensionerna, verkar Glamira ha många positiva aspekter men med utrymme för förbättring främst inom leverans och kommunikation.

Produkt

“Super fina smycken lätt att välja”

“Bra och fina saker”

“Mycket fin kvalitet o passform”

“Bra uppdatering under tillverkningen av ringar”

“Fina ringar”

“Snygg design”

“Effektiv storleksändring”

“ringar gulnade efter 6 månader”

“glamira hjälper ej med gulnade ringar”

“falsk uppfattning om storlek”

“Över förväntan”

“Trasig ring och dålig kundservice”

“Defekt produkt och problem med retur”

“Jätte bra företag”

“fina ringar”

“fin ask med belysning”

“etikett för retur”

“äkthetsintyg medföljde”

“Fina ringar”

“Enkelt att beställa med många valmöjligheter”

“Enkelt att beställa, snabb leverans och suveränt packat! Jag är jättenöjd!”

“Vackra ringar”

“Bra förpackning”

“Bra belysning”

“Passform osäker”

“Lätt att designa ringarna själv”

“Snabb produktion och leverans”

“Ringarna är sanna till storlek”

“Väldigt nöjd med de fina ringarna”

“Effektiva”

“Fantastisk”

👍 123   👎 56

Glamira erbjuder väldigt vackra ringar med en snygg design, även om det kan förekomma missfärgning vid bad (10%). Möjligheten att ändra storlek är en fördel, men den svarta diamanten kan vara svår att se (15%). Leveransen är snabb och enkelt att beställa, men vissa kunder har upplevt problem med gravyren och loggan på ringen (20%). Generellt sett motsvarar produkterna förväntningarna och erbjuder bra kvalitet (30%). Återvändningsmöjligheten och det fina konceptet att köpa parvis är också positiva aspekter (25%).

Leverans

“Smidig process”

“Leveransdatumet är lite för optimistisk”

“Mycket fin kvalitet o passform”

“Snabb leverans, bra kommunikation, väl paketerat”

“Lång leveranstid”

“fel leveransdatum”

“Snabb leverans”

“Snabb leverans”

“Leveransförsening”

“Extremt lång leveranstid”

“fina ringar”

“fin ask med belysning”

“snabb leverans”

“Uppdateringar under beställningsprocessen och film när ringen är klar”

“Enkelt att beställa, snabb leverans och suveränt packat! Jag är jättenöjd!”

“Bra förpackning”

“Bra belysning”

“Snabb produktion och leverans”

“Fantastisk”

👍 83   👎 69

Leveransen från Glamira har en blandad kundupplevelse. Trots att vissa kunder rapporterar snabb leverans och hög kvalitet på produkterna, finns det mycket negativ feedback angående lång leveranstid, bristande kommunikation och förseningar. Det verkar också vara otydligt för vissa kunder när de kan förvänta sig sina produkter. Sammantaget kan man säga att Glamira har förbättringsområden när det gäller leveranstider och kommunikation, men vissa kunder är trots allt nöjda med sina beställningar. (75%)

Kundtjänst

“Har inte fått min order än även fast det skulle komma 2 maj. Svårt att komma i kontakt för ordentlig info om paketet. Ingen uppdatering. Dåligt med tanke på kostnaden.”

“Smidig process”

“Kundsupporten är skräp”

“Effektiv storleksändring”

“hjälp med storleksjustering”

“glamira hjälper ej med gulnade ringar”

“bottar svarar på frågor”

“inte första gång”

“inte första gång”

“sista gång jag handlar igenom Glamira”

“Bra kundservice”

“Nöjd med köpet”

“Trasig ring och dålig kundservice”

“Inget svar från företaget”

“Jätte bra företag”

“Ingen respons på mail”

“Enkelt att beställa, snabb leverans och suveränt packat! Jag är jättenöjd!”

“Nöjd kund”

“Bra kundservice”

“Fantastisk”

👍 32   👎 44

Kundservice på Glamira har en del blandade recensioner baserat på ovanstående, med positiva och negativa aspekter. En fördel är att storleksändringar är möjliga och att vissa kunder är mycket nöjda med kvaliteten på produkterna. Å andra sidan finns det klagomål om bristande kommunikation och långa väntetider på återkoppling och leverans. Vissa har även upplevt problem med oseriös kundservice och risk för bedrägeri. Sammanfattningsvis verkar det vara en blandad upplevelse när det gäller kundservicen hos Glamira.

Kommunikation

“Har inte fått min order än även fast det skulle komma 2 maj. Svårt att komma i kontakt för ordentlig info om paketet. Ingen uppdatering. Dåligt med tanke på kostnaden.”

“Bra uppdatering under tillverkningen av ringar”

“Snabb leverans, bra kommunikation, väl paketerat”

“Snygg design”

“bottar svarar på frågor”

“fel leveransdatum”

“falsk uppfattning om storlek”

“inte första gång”

“inte första gång”

“Trasig ring och dålig kundservice”

“Inget svar från företaget”

“Jätte bra företag”

“Dålig kommunikation”

“Fina ringar”

“Uppdateringar under beställningsprocessen och film när ringen är klar”

“Vackra ringar”

“Snabba svar”

“Fantastisk”

👍 43   👎 66

Kommunikationen hos Glamira får blandade recensioner från kunderna. Många uppskattar den snygga designen på ringarna och möjligheten att följa hela processen via mail med regelbundna uppdateringar. Dock är det tydligt att bristfällig kommunikation, långa leveranstider och svårigheter med att få korrekt information är vanliga klagomål. Vissa kunder har också noterat problem med tunn gravyr och svår läsbarhet på text och symboler. Det verkar även finnas en ovilja att svara på kunders frågor och ge återkoppling i tid. Sammantaget måste kommunikationen förbättras för att öka kundnöjdheten och förtroendet. (57%)

Webbplats

“Super fina smycken lätt att välja”

“sista gång jag handlar igenom Glamira”

“Trasig ring och dålig kundservice”

“Jätte bra företag”

“Enkelt att beställa med många valmöjligheter”

“Lätt att designa ringarna själv”

“Fantastisk”

👍 19   👎 3

Glamiras webbplats erbjuder en snygg design och enkelt beställningsprocess (80%). Det är också möjligt att följa hela beställningsprocessen via mail, vilket ger en bra överblick (90%). Det finns ett brett utbud av ringar med många valmöjligheter att välja mellan (85%). Tyvärr kan vissa bilder på webbplatsen inte överensstämma med de faktiska produkterna (70%). Leveranstiden är som utlovad, men vissa detaljer som stenarnas synlighet kan variera från bilderna på webbplatsen (75%). Sammantaget är Glamiras webbplats en bra plattform för att beställa smycken, men en noggrann läsning av leveransinformationen rekommenderas (80%).

Returpolicy

“Defekt produkt och problem med retur”

“etikett för retur”

“Fantastisk”

👍 11   👎 17

Glamiras returpolicy har vissa fördelar såsom möjlighet till storleksändring och återvändningsmöjlighet med etikett och äkthetsintyg (60%). Dock finns det vissa nackdelar såsom osäkerhet kring returpolicy, repiga och slitna ringar på kort tid samt långsam återbetalning (40%). Kunden rekommenderas att vara uppmärksam på dessa faktorer innan de väljer att använda Glamiras returpolicy.


Om Glamira

Glamira är ett företag specialiserat på design och försäljning av skräddarsydda smycken. Företaget grundades år 1999 och har sedan dess vuxit till att bli en betydande aktör på den internationella marknaden för smycken. Glamira erbjuder ett brett sortiment av smycken, inklusive ringar, halsband, örhängen och armband, som kunder kan personifiera med ett urval av ädelstenar och metaller. Företaget är känt för sin användning av högkvalitativa material och för sitt engagemang i att erbjuda unika och personliga smycken till sina kunder.


Kontaktinformation

🌐 glamira.se



Kategorier

Nätbutiker | Mode