Helhetsbild : Finns det verkligen alltid rum för förbättringar?
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. BILLIGTEKNIK erbjuder prisvärda produkter med hög kvalitet och snabba leveranser, samt bra kundservice (95%). Det finns dock utrymme för förbättringar i produktinformation och kvalitetskontroll för att undvika felaktig information och missnöjda kunder (88%). Positiva aspekter inkluderar också den vänliga kundtjänsten och den smidiga returneringsprocessen (85%). För att nå ännu högre kundnöjdhet kan företaget arbeta på att förbättra kunskapen om produkterna och öka transparensen på webbplatsen (75%).
Produkt : Wow, nästan perfekt men med några smolk i bägaren!
Kunderna har haft övervägande positiva erfarenheter med BILLIGTEKNIK, med hela 95% av recensionerna som är positiva. Produkterna verkar fungera bra och vara prisvärda, och kunderna har uppskattat butikens närhet och goda service. Dock har vissa klagomål angående felaktiga produktbeskrivningar, problem med batteri och gamla mobiler som inte kan uppdateras. Det är också oroande att vissa produkter säljs med felaktiga uppgifter om t.ex. Windows 11. Sammantaget verkar BILLIGTEKNIK erbjuda bra produkter till ett bra pris, men det finns potentiella förbättringsområden vad gäller produktinformation och kundservice.
Leverans : Snabba leveranser, men se upp för felaktiga beställningar!
Leverans från BILLIGTEKNIK kännetecknas av otroligt snabbhet (100%). Kundtjänsten är vänlig och produkterna är bra och prisvärda (90%). En del kunder upplever dock långa leveranstider på upp till 4 dagar (60%). Det har även förekommit felaktiga leveranser och förseningar (70%). Postnord föredras av vissa kunder framför DHL för framtida leveranser (80%). Sammantaget erbjuder BILLIGTEKNIK snabba leveranser och bra kundservice, även om vissa leveransproblem har uppstått (85%).
Kundtjänst : Vadå, inte tillräckligt kunniga om produkterna?
Kundtjänsten hos BILLIGTEKNIK får höga betyg med 85% positiva recensioner. Många nämner den snabba och hjälpsamma servicen samt det trevliga bemötandet från personalen. En del kunder påpekar dock att säljaren behöver bättre kunskap om produkterna och egenskaperna. Med förbättringar i produktkännedom och ett konsekvent trevligt bemötande kan kundservicen på BILLIGTEKNIK nå ännu högre nivåer av kundnöjdhet.
Kommunikation : Oj då, kanske lite mer koll på produkterna skulle behövas!
Bra kommunikation med företaget (75%), bra kundservice (75%), snabb leverans (75%) och trevligt bemötande av personalen (75%) är några av de positiva aspekterna hos BILLIGTEKNIK enligt recensionerna. Tyvärr verkar det finnas brister i produktbeskrivning och kunskap om produkterna, vilket resulterat i felaktig information om Windows 11 och äldre produkter som inte kan uppdateras eller användas fullt ut. Det föreslås också att köpare bör budgetera för bättre produktkvalitet. Det kan vara en idé för företaget att förbättra transparensen och kvalitetskontrollen av sina produkter för att undvika missvisande information och missnöjda kunder.
Webbplats : Oj, lite förenklingar kanske?
BILLIGTEKNIK har en elegant webbsida med attraktiva produkter och det är lätt att hitta rätt produkt (83%) på hemsidan. Kunderna uppskattar den snabba leveransen och smidigheten vid beställningar (67%). Dock har det förekommit fall där annonserade produkter inte stämmer överens med verkligheten, vilket kan vara en nackdel (50%). Sammantaget verkar dock majoriteten av kunderna vara nöjda med webbplatsen och dess utbud.
Returpolicy : En snabb och smidig retur, men watch out för de missvisande produktbeskrivningarna!
BILLIGTEKNIK har en flexibel returpolicy med snabb hantering och återbetalning (80%). Trots brister i produktbeskrivningen och felaktig information om Windows 11 har kunderna uppskattat den bra kundservicen (90%). Dock har vissa noterat att säljaren behöver förbättra sin policy för återvunnen elektronik (60%) och undvika att återpublicera produkter med samma felaktiga information (70%). Sammantaget erbjuder BILLIGTEKNIK en generellt bra returneringsupplevelse med en snabb hantering av återbetalningar (85%).
Om BILLIGTEKNIK
BILLIGTEKNIK är ett företag grundat 2007 i Lund av två studenter. De är en återförsäljare inom teknikbranschen och erbjuder olika produkter inom elektronik. På deras hemsida finns ett brett sortiment av produkter inom kategorier som hem och hushåll, hobby och lek, samt ljud och bild. Kunden kan även hitta begagnade produkter till försäljning. Fraktkostnaden beräknas utifrån vikten på produkten och levereras av företag som Postnord, DB Schenker och DHL. Kunden har 14 dagar på sig att returnera en produkt. Kundtjänsten kan nås genom att skicka e-post till företaget, och eventuella reklamationer kan hanteras genom kontakt med kundtjänsten.
Kontaktinformation
Skiffervägen 20
224 78 Lund
Sverige