Floryday

Alla recensioner

Floryday

40% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

P
Petra
Retur fungerar urkast. Kläderna är inte i närheten av p bilderna och när man sedan vill returnera funkar inte blanketten men efter mailstul kan de ersätta mig min retur med en check jag kan handla ...Läs vidare
M
Margit Pennerup
Warning De luras bara, har fina bilder och bra beskrivningar, men det som sedan kommer hem i brevlådan är något helt annat, du kan aldrig veta vad du får. Beställer du bomull får du 100% syntet, ...Läs vidare
C
Christina Nylander
Snitt,färg och material motsvarade inte alls det utlovade. Ingen etikett i klänningen. Vill inte ens använda den som nattlinne p.g.ab det obegripliga materialet. Dyrt och besvärligt att returnera ...Läs vidare
M
Marie Thude'n
Negativt!! Matrial på tyger är inte som jag tänkt. En klänningär mycket blek i färgen! Jag vill ha en returblankett!!Läs vidare
J
Janet Andersson
Går inte att få tag i via mail skickar hela tiden tillbaka automail. Och kom ihåg att DU betalar retur vilketdom gjort till en omöjlighet . SKULLE ALSRIG REKOMMENDERA DESSA.Läs vidare

Alla recensioner (10)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Katastrof!!

    Retur fungerar urkast. Kläderna är inte i närheten av p bilderna och när man sedan vill returnera funkar inte blanketten men efter mailstul kan de ersätta mig min retur med en check jag kan handla hos dem med... Varför utsätta sig igen. Kommer aldrig handla där igen.

    Katastrof. Fick från post nord att jag skulle betala tull annars gick paketet tillbaka. Hade inte hört om någon tull på 100kr vid beställning så det fick gå tillbaka. Har mailat mm och de har fortfarande inte tagit bort betalningen på klarna efter snart två månader! Floryday kan jag inte rekommendera bara bekymner


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Warning för FloryDay

    Warning
    De luras bara, har fina bilder och bra beskrivningar, men det som sedan kommer hem i brevlådan är något helt annat, du kan aldrig veta vad du får. Beställer du bomull får du 100% syntet, beställer du byxor i en viss storlek och längd kan du få 5 storlek kortare, de säger att det får man räkna med!!! Och de vill inte att man skickar tillbaka. Vill man ändå det pågrund av deras felaktiga skickade plagg får du som kund betala dyrt för deras kanske medvetna fel. Jag bara varnar!!! handla inte där!!! Inget av det de skriver stämmer.
    Ur dåligt. Bara frustration

    Fruktansvärt! Aldrig mer! klänning färgade med en gång.
    Dåligt material. Köpte tyvärr 2. Betalt, inte lönt att returnera.
    Blufföretag!!!!!

    Har aldrig haft problem med varison storlek färg eller material heller betalning har köpt mycket från dom


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bara trassel

    Snitt,färg och material motsvarade inte alls det utlovade. Ingen etikett i klänningen. Vill inte ens använda den som nattlinne p.g.ab det obegripliga materialet. Dyrt och besvärligt att returnera
    Svårt att kommunicera med företaget.

    Beställde en bikini som var total värdelös i materialet. Dålig och sladdrig passform. Dyrt och besvärligt att returnera då PostNord tar ut skyhöga priser dessutom. Ingen returetikett fanns med.
    Jag vill ha en returblankett då det lovar stor och håller smått. Avråder folk att handla på detta företaget.

    Charlotte
    Jag håller helt med dig. De luras bara, har fina bilder och bra beskrivningar, men det som sedan kommer hem i brevlådan är något helt annat, du kan aldrig veta vad du får.
    Och de vill inte att man skickar tillbaka. Vill man ändå det pågrund av deras felaktiga skickade plagg får du som kund betala dyrt för deras kanske medvetna fel.
    Jag bara varnar handla inte där!!! Inget av det de skriver stämmer.

    Hur fick ni nån returadress? Skulle ni kunna dela med er av den! Jag blir galen !!! Händer inget när jag mailar o ber om en returadress


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fungerar ej med returblankett!!

    Negativt!!
    Matrial på tyger är inte som jag tänkt. En klänningär mycket blek i färgen!
    Jag vill ha en returblankett!!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    OSERIÖST FÖRETAG

    Går inte att få tag i via mail skickar hela tiden tillbaka automail. Och kom ihåg att DU betalar retur vilketdom gjort till en omöjlighet . SKULLE ALSRIG REKOMMENDERA DESSA.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Floryday en flopp

    Beställda varor kom aldrig. De är fruktansvärt dåliga på att kommunicera oavsett mail eller chat. Trots bra erbjudanden är det inte ett företag jag vill rekommendera. Har dessutom inga butiker i Sverige vilket ju hade underlättat.

    Botten nivå


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lurendrejeri

    Köpte klänningar som visade sig ha annat material än utlovat. Det saknades även etikett på kläderna.
    Dessutom är det krångligt att kontakta dem och det är Googleöversatt.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Uselt

    Finns det verkligen nån som är nöjd? Beställde storlek 40 och har fått XL på alla produkter. Inte seriöst.

    Nej man vet aldrig vad som kommer hem i lådan! Och du får betala dyrt för att skicka tillbaka. Trots att det är dem som har gjort fel eller medvetet vill lura kunderna!!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fel material

    Beställde kläder som hade fel material. Dessutom fanns ingen etikett i kläderna som ska finnas. Väntade länge på leverans och krångligt att kontakta floryday för frågor och om retur. När de svarar är det troligen med datoröversättning/ artificiell inteligens.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Retur

    Jag vill returnera en vara men, omöjligt att göra det då inget fungerar med kontakt.
    Hoppas på svar från er på Floryday.
    Mvh Inga-Greta


Andra personer tittade också på

Logo HusOchHemma
HusOchHemma
1 recensioner

Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Logo Hallbergs Guld
Hallbergs Guld
1 recensioner

Många va oss använder dagligen smycken av alla olika färger, former och typer. Det kan vara förlovningsringen man har haft p&a...

Logo Björn Borg
Björn Borg
1 recensioner

"Everyone is born unknown, some become legends for decades to come but only a few get the chance to live like one". Det är ett ordspråk ...

Logo Timarco
Timarco
6 recensioner

Välkommen till företaget Timarco, det är ett företag som erbjuder underkläder på nätet. Vilket de även har...

Floryday

Att få uttrycka sin egen personlighet i form av kläder och accessoarer är något som väldigt många har ett stort intresse av. Med kläder och en egen stil kan man få använda färger och mönster som man tycker om och man får vara kreativ med sin egna stil. När det kommer till att upptäcka nya kläder och stilar så kan man såklart åka in till den närmaste staden och se hur utbudet ser ut där, men ofta kan det kännas tråkigt att gå i samma gamla butiker hela tiden. Därför kan det vara bra att handla på nätet för att dels få inspiration om nya trender och stilar, men även få upp ögonen för nya butiker och ett helt nytt sortiment. Det finns olika företag som erbjuder kläder online, och Floryday är ett av dessa företag och nätbutiker

Är produkterna värda sitt pris hos Floryday? Hur ska jag ta mig till om jag vill lämna in en reklamation eller känner mig missnöjd över någon produkt Ivrose? Hur fungerar egentligen produkter som företaget säljer? Det är bara några av alla frågor man kan finna svaret på genom att läsa recensioner som andra personer har skrivit.

Mer om företaget Floryday
Företaget är grundat och lanserat i Hong Kong och de levererar idag till cirka 100 länder världen över och de har haft miljontals kunder världen över. Idag driver inte Floryday någon typ av fysisk butik eller fysisk verksamhet utan de är verksamma online via sin nätbutik online. Floyday har även en egen app som kan användas i mobil eller på plattan. 

Det som Floryday erbjuder sina kunder
Klänningar, blusar, skor, bikinis, skjortor och så vidare är olika produktkategorier som finns inne på företagets hemsida samt att det finns fler underkategorier vid varje produktkategori. Floryday levererar sina produkter till länder runt om i världen och den vanliga leveranstiden är mellan 7 till 30 arbetsdagar och  leverans kostnaderna kan kunderna se innan de genomför själva beställningen. Medans kundens paket är på väg har hen möjligheten att spåra det. Är det så att kunden får hem sitt paket och sedan vill returnera någon produkt så får kunden själv stå för retur kostnaderna och om själva returen blir godkänd så blir kunden återbetald inom 7 till 15 vardagar. 

Hur kundtjänsten kan kontaktas hos Floryday
Har kunderna några frågor eller funderingar så kan hen komma i kontakt med kundtjänsten hos företaget genom att skicka e-post eller ringa till företaget, då ska kunden komma ihåg att lägga till order nummern om hen redan har någon. Skulle kunden vara i behovet av att lämna in en reklamation kan det göras genom att först kontakta kundtjänsten för att ärendet ska gå vidare.
 
Har du gjort något inköp hos Floryday? Om du har det kan du skriva en egen recension om företaget där du berättar vad du tyckte om kvaliteten på produkter, hur kundtjänsten var till hjälp för dig om du kontaktade dem samt hur det fungerade att göra en reklamation om du var tvungen att göra det.


Basplagg alla kan ha nytta av.