Dackonline

Alla recensioner

Dackonline

50% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

M
Malin
Däckonline är ett oseriöst företag som inte gör ett skvatt för sina kunder. Jag beställde 4 st däck, leveransen skulle ske den 17/6 vilket var bra eftersom jag veckan efter hade tid på verkstan f...Läs vidare
C
catharina
Jag är grymt besviken då jag först fick mina 4st däck, varav 1st var skadat i kanten (osynligt fel) så luften gick ur efter någon dag. Jag fick ett ersättningsdäck, men fick dessutom betala för de...Läs vidare
Örjan Gruvberger
Jag beställde för första gången däck från detta företag, då priserna var bra och goda vänner rekommenderat dem. Beställningen gick smidigt, men sen är det inte mycket som har fungerat. Det tog tio...Läs vidare
K
Ken B
Hello, I just received the information that I have two choices 1; If I want to have my delivery as ordered to my front door it will take another seven (7) days or 2; Go and get the tires from th...Läs vidare

Alla recensioner (4)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dålig service!

    Däckonline är ett oseriöst företag som inte gör ett skvatt för sina kunder.
    Jag beställde 4 st däck, leveransen skulle ske den 17/6 vilket var bra eftersom jag veckan efter hade tid på verkstan för krägning samt hjulinställning + besiktning. 2 st däck dyker upp, kontaktar både postnord och Däckonline. Postnord kunde inte svara på vart däcken var och Däckonline gjorde ingenting för att hjälpa. Fick senare ett sms från postnord att de andra två däcken skulle levereras den 18/6 men inga däck kom. Jag ringde återigen och fick sitta i telefon i ca 2,5 tim sammanlagt den dagen för att försöka hitta däcken samt få dem hit senast måndagen veckan efter men inga däck kom då heller. Kontaktade däckonline igen samt PostNord, ingen kunde hjälp mig. Ingen kunde säga vart däcken tagit vägen eller när dem skulle levereras. På tisdagen satt jag återigen i telefon i över 2 timmar, till sist efter en del tjat hittades däcken och dom bad mig ringa 09.00 på onsdagsmorgonen för att lösa transporten till mig så dom skulle levereras på onsdagen. Däcken kom kl 13 på onsdagen, 13.30 hade jag tid på verkstan.

    Hör av mig till Däckonline och bad om kompensation för all tid jag fått lägga ner, över 4,5 tim i telefon sammanlagt + en uppskjuten tid på verkstan, erbjudandet jag fick var 3 % i rabatt.. ett hån! Jag skrev tillbaka att jag inte godkände den kompensationen och fick då ett erbjudande om 5 % rabatt.

    Fruktansvärd dålig service! Alla butiker jag någonsin handlat från har alltid vart generösa med kompensation, åtminstone 15 % men här blir man bara hånad.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Besviken på reklamation

    Jag är grymt besviken då jag först fick mina 4st däck, varav 1st var skadat i kanten (osynligt fel) så luften gick ur efter någon dag.
    Jag fick ett ersättningsdäck, men fick dessutom betala för det.
    Kommer ej handla här mer. Fick betala extra för helt däck.
    Goodyear Efficient Grip Performance 839:-

    DETTA FÖRETAG SKA MAN AKTA SIG FÖR, MÅSTE BETALA FÖR DÄCKET SOM ÄR SKADAT VI LEVERANS


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Inte imponerande

    Jag beställde för första gången däck från detta företag, då priserna var bra och goda vänner rekommenderat dem.
    Beställningen gick smidigt, men sen är det inte mycket som har fungerat. Det tog tio dagar innan däcken ens skickades, samma dag som detta meddelades fick jag också fakturan för fyra däck. Någon tid senare kom ett(!) däck. Jag hade inte fått någon info om att det skulle förekomma delleveranser. Efter helgen kom ytterligare två. Ingen info om var det fjärde befann sig. Däremot en faktura på - som det verkade - ett femte däck som jag inte beställt. Det visade sig att den första beställningen hade annullerats avseende ett däck, och att det var detta - det fjärde - däcket som nu skickats. Dock hade däcket dubbelfakturerats, eftersom det ingick i den första fakturan. Försökte på alla sätt att få kontakt, men det var stört omöjligt. Oavsett vart jag mailade så fick jag samma standardiserade svar, som de verkar skicka oavsett vad man frågat efter. Upplevelsen är att detta på något sätt är nästan automatiserat, och att ingen faktiskt läser ärendet innan dessa standardsvar skickas. Telefonnumret på hemsidan visade sig vara felaktigt. Jag besvarade fakturamailen och bestred fakturorna (jo, det kom en till faktura på det fjärde däcket!), men fick ingen som helst respons.
    Lyckades till slut, via omvägar, hitta ett nummer till kundtjänst, och fick då veta att när jag betalat den första fakturan på de fyra däcken så kunde jag strunta i de båda följande. Man får väl bara hoppas att det stämmer...
    Sammanfattningsvis: lång leveranstid, förvirrande delleveranser, otydlig kommunikation, ett egendomligt fakturaförfarande, nästan omöjligt att få kontakt på ett vettigt sätt, nästan obefintlig respons på mail.
    Nej, det blir nog inga fler affärer med detta företag.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    VARNING

    Hello,

    I just received the information that I have two choices 1; If I want to have my delivery as ordered to my front door it will take another seven (7) days or 2; Go and get the tires from the postal office myself in 1- 2 days.

    This means that the second delivery (the first order got cancelled after 2 weeks because they lost the tyres somewhere) will take two (2) weeks instead of 7 days as promised and the TOTAL time of delivery would be around 5 Weeks (instead of as communicated on their webpage 3-5 days). Or if I go and get the packages myself that it would take a minimum of 8 to 9 days and the TOTAL time of delivery would be over 4 weeks.

    Is this company for real?

    I keep getting their excuses - excuses that have the exact same expressions and format on different platforms (different Facebook-pages due to that they have multiple brands marketing their services, mail-correspondence, phone-calls and so forth) - meaning that this is something they are used to.

    My biggest upset however - is that the chairman of the board Alexander Gebler and the other board members: Dr. Harald Blania, Alexander Eichler, Philip von Grolman,Thomas Loock, Dr. Andreas Prüfer is giving their staff (who are doing their best) tools that are not sufficient to avoid problems and to solve them if they appear.

    The year is almost 2021 and companies like this still exist - amazing.

    Regards
    Ken


Andra personer tittade också på

Logo HusOchHemma

HusOchHemma

1 recensioner

Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Logo Gearbest

Gearbest

1 recensioner

Är du en sådan som inte alls gillar att gå runt i butiker, omringad av en mängd främmande människor? Eller är ...

Logo Goalinn

Goalinn

1 recensioner

Fotboll är en sport som väldigt många är intresserade av, vissa gillar att spela med sina vänner på fritiden medans...

Logo Outl1

Outl1

71 recensioner

Om Outl1 Outl1 är ett svenskt företag som erbjuder högkvalitetsprodukter till 40–70 procent lägre priser och inte nog me...