Åhlens

Alla recensioner

Åhlens

17% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

A
Alexander
Jag har beställt en vara och jag fick varken varan eller pengarna tillbaka, efter fyra månader Åhlens skiller på att deras samarbetspartner skulle betala tillbaka pengarna och de kan inte göra någo...Läs vidare
M
Marita Gustavsson
Åhléns har mycket grejer, en badcape skulle jag ha En vit var bra! Glad, jag skulle betala Tyvärr en "etta" till personal på vänligt bemötande skala. Men paketet var en fröjd Där b...Läs vidare
E
Evamärta
Personal högljudd och behandlade mig nedlåtande. Riktigt uselt. Som plåster på såret fick jag 25 % på nästa köp som jag redan hade som medlem.????Läs vidare
K
Kristin Kalmelid
Råkade få leveransen "hämtas i varuhus". Kunde inte hämta där, 6 mil bort i coronatider. Fick besked att om jag inte hämtade skulle det räknas som retur. Ingen annan information hur jag ...Läs vidare
P
Pia
då min efterfrågade vara inte fanns i butik beställde jag på deras webshop. Fick så en bekräftelse på order och de har de själva valt att jag ska hämta i en butik. Det har gått över två veckor nu....Läs vidare

Alla recensioner (6)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Solkräm

    Jag har beställt en vara och jag fick varken varan eller pengarna tillbaka, efter fyra månader Åhlens skiller på att deras samarbetspartner skulle betala tillbaka pengarna och de kan inte göra någonting åt det trotts att jag har handlat hos Åhlens och bryr mig inte om vilka partner de har.
    Jätte dåligt och jag varnar er, handla inte på Åhlens


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Charmkurs önskas för personal

    Åhléns har mycket grejer, en badcape skulle jag ha
    En vit var bra!
    Glad, jag skulle betala
    Tyvärr en "etta" till personal på vänligt bemötande skala.
    Men paketet var en fröjd
    Där blev jag nöjd!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Oförskämd personal

    Personal högljudd och behandlade mig nedlåtande. Riktigt uselt. Som plåster på såret fick jag 25 % på nästa köp som jag redan hade som medlem.????


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fick ingen hjälp

    Råkade få leveransen "hämtas i varuhus". Kunde inte hämta där, 6 mil bort i coronatider. Fick besked att om jag inte hämtade skulle det räknas som retur. Ingen annan information hur jag skulle kunna returnera gavs. Klarna räknade inte så, så nu har jag betalat utan att få någon vara. Det var straffet för mitt misstag. Ingen kundvård, inget tillmötesgående, bara krångel.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    obefintlig service

    då min efterfrågade vara inte fanns i butik beställde jag på deras webshop. Fick så en bekräftelse på order och de har de själva valt att jag ska hämta i en butik. Det har gått över två veckor nu. Har fått faktura men inte avisering om att varor finns att hämta. Ingen i det aktuella varuhuset svarar på telefon, ingen på huvudnumret vet någonting. Kan en butik vara sämre?

    Samma sak har hänt mig. Jag beställer aldrig mer på Åhléns.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Lurendrejare

    Jag nappade på ett "tag 3, betala för 2"-erbjudande och beställde tre varor av samma typ men i olika färger. När det var dags att skicka varorna var dock tydligen en av färgerna slut i lager. Det löste Åhléns genom att helt enkelt bara plocka bort den ur min order, men likväl kräva mig på lika mycket pengar. När jag sedan tittade på hemsidan igen så angavs det fortfarande (eller igen) att varan fanns i lager. Rent och skärt lurendrejeri! Jag rapporterade såklart detta till Konsumentverket, så vi får se om det ger resultat.

    Åhléns förslag på lösning då jag kontaktade dem var för övrigt att om jag inte var nöjd så kunde jag returnera de andra varorna...

    I framtiden väljer jag självklart att istället handla någonstans där man åtminstone hört talas om termen kundservice.


Andra personer tittade också på

Logo HusOchHemma

HusOchHemma

1 recensioner

Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Logo Björn Borg

Björn Borg

1 recensioner

"Everyone is born unknown, some become legends for decades to come but only a few get the chance to live like one". Det är ett ordspråk ...

Logo Timarco

Timarco

6 recensioner

Välkommen till företaget Timarco, det är ett företag som erbjuder underkläder på nätet. Vilket de även har...

Logo Guldfynd

Guldfynd

2 recensioner

Om Guldfynd Guldfynd är en svensk butikskedja som säljer smycken, företaget grundades år 1951. Guldfynd är idag marknads...