Alla recensioner
Affiliate redovisning: Det här inlägget innehåller en anknuten länk, vilket innebär att när du klickar på Visa och sedan gör ett köp kan vi få en provision som hjälper till med att driva webbplatsen.
Varuhuset som erbjuder en mix av prisvärda produkter på ett inspirerande sätt – Recension om Åhléns.
Är ett av Sveriges starkaste varumärke och har idag 61 varuhus i Sverige och även en nätbutik. Företaget grundades 1899 och det är ett familjeföretag. Det erbjuds en mix av prisvärda produkter på ett enkelt lättillgängligt och inspirerande sätt. På Åhléns jobbar det 3000 skickliga medarbetare som tar emot cirka 80 miljarder besökare varje år. Företaget omsätter 4,8 miljarder kronor. Åhléns är ett varuhus för alla, det finns runt om i hela Sverige med sitt stora sortiment. Företaget är nyfikna på kundernas liv, och de försöker vara öppna och föra dialog med sina kunder, så vinner man kundernas förtroende tror de på Åhléns. Tack vare att Åhléns är Sveriges ledande varuhuskedja har de möjligheten att påverka och göra skillnad, hållbarhets tanken finns alltid i baktanke hos detta företag. Den hållbara delen av sortimentet hos förteget växer hela tiden, vilket visar tydligt att arbetet går åt rätt håll. Hela sortimentet siktar mot att bli mer hållbart och de är redan en god bit på vägen, bra val är en egen guide till produkter som Åhléns har för att ta extra hänsyn till människor och miljön.
Reklamfilm gällande Åhléns skönhetsavdelning.
Handlar du via företaget gäller det ett öppet köp i upp till 60 dagar, det är både fri frakt och retur till ditt varuhus och vill du bli medlem hos dem får du ännu mer. Via nätbutiken kan du enkelt hitta varuhus som finns runt om i Sverige ifall du heller går in i en fysisk butik, du kan också logga in på ditt konto, favorisera produkter du tycker extra mycket om eller börja shoppa direkt via nätbutiken. Du kan enkelt och snabbt navigera genom de olika kategorierna på hemsidan, det finns allt från skönhet till hem och inredning, du kan också filtrera och endast se de produkterna som det är rea på.
Vill du bli medlem hos Åhléns kan du enkelt bli det via hemsidan utan någon extra kostnad. Som medlem får du bonus på precis allt du handlar via dem, och även generösa rabatter och personliga erbjudanden. Ju högre medlemsnivå du har desto fler fördelar tillkommer det för dig. Du kan se hur mycket bonusar du har via fliken ”mina sidor” eftersom medlemskapet fungerar digitalt. Det lönar sig att vara medlem hos denna butikskedja, medlemskapet är uppdelat i 3 nivåer, ju mer poäng du skaffar desto högre medlemskap får du. På hemsidan kan du även enkelt köpa ett Åhléns presentkort till någon eller så kan du kolla saldot på ditt eget presentkort. Är du intresserad kan du också fylla i din e-post på Åhléns hemsida för att få nyhetsbrevet direkt till din inbox.
Har du några frågor kan du alltid kontakta företaget på kundservicen eller svänga in förbi någon av de många varuhus som finns runt om i Sverige. Är du missnöjd över någon vara ska du fara in till ett varuhus så att kundservicen ska kunna göra en reklamationsbedömning.
Skriv då gärna och berätta varför just du tycker butikskedjan är så bra.
Affiliate redovisning: Det här inlägget innehåller en anknuten länk, vilket innebär att när du klickar på Visa och sedan gör ett köp kan vi få en provision som hjälper till med att driva webbplatsen.
Råkade få leveransen "hämtas i varuhus". Kunde inte hämta där, 6 mil bort i coronatider. Fick besked att om jag inte hämtade skulle det räknas som retur. Ingen annan information hur jag skulle kunna returnera gavs. Klarna räknade inte så, så nu har jag betalat utan att få någon vara. Det var straffet för mitt misstag. Ingen kundvård, inget tillmötesgående, bara krångel.
då min efterfrågade vara inte fanns i butik beställde jag på deras webshop. Fick så en bekräftelse på order och de har de själva valt att jag ska hämta i en butik. Det har gått över två veckor nu. Har fått faktura men inte avisering om att varor finns att hämta. Ingen i det aktuella varuhuset svarar på telefon, ingen på huvudnumret vet någonting. Kan en butik vara sämre?
Jag nappade på ett "tag 3, betala för 2"-erbjudande och beställde tre varor av samma typ men i olika färger. När det var dags att skicka varorna var dock tydligen en av färgerna slut i lager. Det löste Åhléns genom att helt enkelt bara plocka bort den ur min order, men likväl kräva mig på lika mycket pengar. När jag sedan tittade på hemsidan igen så angavs det fortfarande (eller igen) att varan fanns i lager. Rent och skärt lurendrejeri! Jag rapporterade såklart detta till Konsumentverket, så vi får se om det ger resultat.
Åhléns förslag på lösning då jag kontaktade dem var för övrigt att om jag inte var nöjd så kunde jag returnera de andra varorna...
I framtiden väljer jag självklart att istället handla någonstans där man åtminstone hört talas om termen kundservice.
Samma sak har hänt mig. Jag beställer aldrig mer på Åhléns.