Varför OmdomenPlats?
Vi tycker att företagen bör vara transparenta med vad de lovar och vad de egentligen gör. Det bästa sättet att visa detta är genom att låta kunderna som har nylig erfarenhet med ett visst företag tala. Vi anser att företagen bör stå för det som de hävdar. Om ett företag levererar vad de lovar, så finns det ingen anledning att inte vara på OmdomenPlats. Ännu mer så eftersom det en stor annonspelare för att visa att du bara har nöjda kunder. Det är så vi får bra och starka företag med rätt att existera.
Är recensionerna på OmdomenPlats verkliga?
Ja! Vi kan vara 90% säkra på att varje recension som har skrivits är verklig. När vi är osäkra (resterande 10%) tar bort en recension från hemsidan. Vi är fullt medvetna om att upplevelsehemsidor kan användas för att på ett felaktigt sätt svärta företag. Därför använder vi oss av avancerad mjukvara (IP-adresser, e-postadresser och konformationer osv) för att ta reda på var en recension kommer ifrån.
Är ni oberoende?
Vi är 100% oberoende. Efter det att vi hade några dåliga erfarenheter med vissa företag och inte hade någonstans att vända oss till med våra klagomål har den här hemsidan skapats. Vi har inget intresse alls av att sätta företag i en positiv eller negativ dager. Det enda intresse som vi har är att negativa kommentarer, men naturligtvis positiva kommentarer också, är korrekta så att rätt företag belönas för sina insatser.
När ett företag får dåliga recensioner, ger ni då företaget en chans att förbättra sig?
Det vi vill ha är pålitliga företag som gör det de lovar. Positiva recensioner är en belöning för ett företag, eftersom det kan vara en bra marknadsföring för tjänsten som de gett. Trots allt bestäms betyg och recensioner av privata kunder. Detsamma gäller för en dålig recension. Allt vi vill är att företaget (fortfarande) kommer hålla sitt löfte. Vi tittar på alla möjliga klagomål. Om vi har kunnat fastställa att recensionen är godkänd, behåller vi den på webbplatsen. Om möjligt (och i de flesta fall är det) skapar vi kontakt mellan kunden och företaget i fråga. Så företaget får chansen att korrigera sig genom att bestrida klagomålet eller kompensera på något eller annat sätt. Vi frågar kunden om problemet har lösts och om kunden går med på att ta bort klagomålet eller lägga till en fotnot.
För mer information, läs vår Integritet & Ansvarsfriskrivning