OmdömesStalle

    Läs om kundupplevelser med företag i Sverige > alla våra kategorier

    Kolla in alla våra bolag här. Vi har delat upp och delat in alla företag i logiska kategorier och underkategorier, så du behöver inte leta särskilt långt. Letar du efter en grön energileverantör, men vill först ha information om kvaliteten på kundtjänsten? Eller värderar du överkomliga priser? Då ska du kolla in vår kategori för Grön energi. Eller om du letar efter en bra nätbaserad klädbutik och är osäker på om de erbjuder punktliga leveranser, då ska du titta på våra webbutiker och klädbutiker. Naturligtvis gäller detsamma också för en viss försäkring (bil, husbil eller reseförsäkring), dejtingtjänster, lån eller förmögenhetsförvaltning (investering, sparande osv). Välj det bästa, billigaste eller mest kundvänliga från en viss kategori. På så sätt behöver du inte leta längre och du kan ha förtroende för ditt beslut. När allt kommer omkring, så litar du på den genuina återkopplingen från kunder som var där innan du så att du kan lära av deras misstag och framgångar.

    Erfarenheter & recensioner av kunder om kundföretag och butiker

    Upplevelser, recensioner och åsikter om företag av kunder
    Det är inte lätt att separera de bra från de dåliga när det gäller företag. På grund av internetrevolution, växer företag upp som svampar och försvinner lika snabbt. Internet har ökat kraftigt tillväxten av opålitliga eller blufföretag, men det kan också verkligen hjälpa till att bekämpa detta fenomen. Innan alla hade gemensam tillgång till Internet, var det inte lika lätt att nå ut till en stor publik för att dela sin berättelse om en negativ upplevelse med ett företag. Därför kunde företaget kontinuerligt lura sina konsumenter utan att någon kom på det. Numera är det inte lika lätt, eftersom användningen av Internet kan säkerställa att respektlösa företag sätts på sin plats. På så sätt tvingas företagen att inte titta enbart på priset, utan också på många andra aspekter. Därför är det billigaste företaget inte längre nödvändigtvis det bästa, och inte heller det som säljer mest. Detta är anledningen till varför OmdomenPlats bildades, för att genomdriva en balans mellan pris och kvalitet.

    Du betalar, så det är du som bestämmer.
    Alla är kunder. Oavsett om du tecknar en försäkring, byter till en annan energileverantör eller köper en tröja från en webbshop, så går det inte att undvika. Och det finns lika många erbjudanden som det finns köpare, från billiga till hållbara miljövänliga till kundvänliga. Vi förstår att du inte vet var du ska leta. Vad är skillnaden mellan en livförsäkring och en annan? Och är det ens några skillnader eller är den enda skillnaden de månatliga kostnaderna? Är dina samtalsminuter i mobiltelefonabonnemanget tillräckliga eller behöver du betala extra varje månad? Det är viktigt att läsa så många oberoende recensioner som möjligt innan du köper en sak. Vi från OmdomenPlats försöker hjälpa till genom att ge dig användbar information. På så sätt, genom att utnyttja recensioner och åsikter från tusentals kunder som var före dig, kan du bestämma om du fortfarande vill göra ditt köp.

    Varför fokuserar ni främst på försäkringsbolag, energileverantörer, semesterarrangörer/resebyråer, telekom, investering och dejting?
    Vi försöker skapa tillräckligt många kategorier så att vi kan komma så nära som möjligt att inkludera alla företag i hela Sverige. Naturligtvis är det inte alltid möjligt eftersom det finns många undantag, så vi fokuserar vår uppmärksamhet på företag som kräver ett långtidsengagemang eller har en stor inverkan på ditt liv. Även om vi också diskuterar många webbshoppar för kläder, datorer, kameror, trädgårdsredskap, husgeråd och köksutrustning, så är en tillfällig dålig affär i dessa kategorier inte lika illa som ett energiavtal eller försäkring. Tröjan eller skjorta som du köpt på nätet kan skickas tillbaka och en surfplatta är lättare att skicka tillbaka än ett avtal som binder dig för ett eller två år. Med en artikel som köps på nätet måste du vänta och se om företaget håller sig till sitt utlovade leveransdatum, har en bra garantipolicy och om beställningsprocessen var tillfredsställande. Vi diskuterar fortfarande många av de här företagen. Men de största misstagen kan göras med stora inköp och/eller företag som vill ha ett långtidsengagemang, såsom ett semesterhus i Barcelona eller Kroatien. Dessa inköp har stora influenser på ditt liv under en längre tid och kan vara mer av en besvikelse om de misslyckas jämfört med en otillfredsställande semester eller dejtinghemsida. Det är därför det är viktigt att du är välinformerad. Tänk till exempel på energikontrakt som du tar ut för 1 eller 3 år. Ett felaktigt val låser dig i flera år och gör att du betalar mycket mer än nödvändigt. Eller har du bokat en semester med en dålig resebyrå? Eller en hyresvärd som inte håller sina löften? Det är det som du kan berätta för andra kunder och klienter. På så sätt hjälper vi varandra från att göra ett misstag, åka på en helvetessemester eller få ett avtal som gör ditt liv eländigt.